ورود تایرهای چینی به کشور ممنوع شد

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: از اواخراردیبهشت ماه ، کلیه تایرهای وارداتی باید استاندارد زیست محیطی SWR را  داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، گنجی با توجه به روند واردات تایر در اواخر سال گذشته، اظهار داشت: بر خلاف جریان صعودی واردات در سال 95 ، واردات تایر در سال جاری به روند عادی خود باز گشته است.

وی با اشاره به افت شدید واردات تایرهای چینی به کشور تصریح کرد : در راستای اعمال قانون واردات تایر و عدم کسب استاندارد زیست محیطی SWR ، تایرهای چینی اجازه ثبت سفارش نخواهند داشت.

گنجی تاکید کرد : البته برای ورود تایرهایی با برند معتبر و اروپایی مانعی وجود ندارد چرا که این تایرها به لحاظ قیمت رقیبی برای تولیدکنندگان داخلی نیستند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران در ادامه به افزایش 15 درصدی تولید تایر در سال جاری اشاره کرد و گفت : در شرایطی که در سال 95 حدود 15 درصد تولید تایر در کشور افزایش یافت پیش بینی می شود در سال 96 نیز شاهد این میزان رشد تولید تایر در کشور باشیم.

وی با اشاره به تولید 240 هزار تن لاستیک در سال 95 تصریح کرد : آمار تولید 240 هزار تن در سال 95 در حالی است که در سال گذشته 100 هزار تن لاستیک وارد کشور گردیداما پیش بینی می شود در سال جاری با توجه به افت واردات تایر ، میزان واردات به 80 هزار تن و تولید به 260 هزار تن افزایش یابد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران در ادامه در خصوص تغییر و افزایش قیمت تایر در سال جاری پرداخت و گفت : البته در خواست افزایش قیمت تایر با توجه به نرخ مواد اولیه و افزایش سایر هزینه ها به سازمان حمایت ارائه شده است اما تاکنون با رقم پیشنهادی انجمن موافقتی صورت نگرفته است.

گنجی تصریح کرد : در صورت موافقت سازمان حمایت قیمت تایر حدود 10 درصد افزایش خواهد یافت.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 765858

وب گردی

وب گردی