سازمان ملل: 31 هزار آواره به مناطق غرب موصل بازگشته‌اند

سازمان ملل متحد از بازگشت 31 هزار آواره عراقی به مناطق آزاد شده در غرب شهر موصل خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل متحد اعلام کرد حدود 31 هزار نفر از اهالی شهر موصل به مناطق آزاد شده آن از چنگ تروریست های داعش در غرب شهر بازگشتند.


استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: 435 هزار نفر از آغاز درگیری ها در موصل خانه های خود را ترک کرده اند، نزدیک به 400 هزار نفر هنوز خارج از این شهر زندگی می کنند و حدود 31 هزار نفر به مناطق آزاد شده غرب شهر موصل بازگشته اند.


وی افزود: مردمی که در مناطق تحت سیطره داعش باقی مانده اند از کمبود شدید کالاهای ضروری رنج می‌برند؛ زیرا امدادرسانی به این شهر از نوامبر 2016 قطع شده است.


سخنگوی سازمان ملل گفت: افرادی که در مناطق آزاد شده شهر موصل و استان نینوا زندگی می کنند به صورت کامل از کمک های انسان دوستانه بهره‌مند می شوند؛ با این حال کارمندان سازمان ملل که در بخش اسکان آوارگان فعالیت می کنند، از مرگ و میر کودکان شیرخوار به دلیل سوء تغذیه سخن می گویند.


وی اعلام کرد: سازمان ملل به رساندن کمک های انسان دوستانه به دست مردم شهر موصل ادامه داده و وعده های غذایی آماده در میان 9 هزار نفر از اهالی غرب موصل توزیع کرده است. همچنین 27 هزار نفر بسته های غذایی سی روزه این سازمان را دریافت کرده اند.


عملیات آزادسازی شهر موصل در 17 اکتبر 2016 به دستور حیدر عبادی، نخست وزیر و رئیس ستادکل نیروهای مسلح عراق، آغاز شده است و در 19 فوریه شرق موصل کاملا آزاد و عملیات غرب موصل شروع شد و هم اکنون مناطق بسیار معدودی از این شهر در چنگ تروریست های داعش باقی مانده است.

303/300

کد خبر: 765881

وب گردی

وب گردی