کمیسیون امنیت حادثه میرجاوه و تحصن زائران پاکستانی در مرز تفتان را پیگیری می‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور اسکورت امنیتی در مرز تفتان برای تأمین امنیت زائران پاکستانی را از وظایف دولت این کشور دانست که اخیرا طی تغییر رویه‌ای حذف شده است.

به گزارش ایسکانیوز، سیدحسین نقوی حسینی به تشریح جلسه صبح امروز(سه شنبه، 19 اردیبهشت ماه) هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پرداخت و گفت: در این جلسه که با حضور هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، رؤسای کارگروه ها و کمیته ها برگزار شد، ابتدا گزارش دو جلسه نشست ویژه اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید به صورت مکتوب ارائه شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ادامه داد: در سر محور این گزارش ها امنیت اقتصادی، نقش دیپلماسی در تقویت اقتصاد مقاومتی، توسعه مناسبات اقتصادی با سایر کشورها و مبارزه با قاچاق کالا قرار داشت.

وی افزود: در ادامه جلسه بنابر این شد که در پی سفر کمیسیون به سیستان و بلوچستان و بازدید از مرزهای شرقی، جلسه ویژه ای با مسئولان امنیت مرزها و مرزبانی برگزار و گزارش کمیسیون در این خصوص مورد بررسی قرار گرفته و به حادثه تروریستی میرجاوه نیز رسیدگی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است موضوع تجمع زائران محترم پاکستانی در مرز تفتان که به علت عدم تأمین امنیت لازم از سوی دولت پاکستان برای زائران صورت گرفت پیگیری شود ضمن اینکه تغییر رویه اخیر و عدم حضور اسکورت امنیتی در مرز تفتان، جدیدا صورت گرفته و ضروری است که دولت پاکستان به وظیفه قانونی خود عمل کند.

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / منتشر کننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 765885

وب گردی

وب گردی