امسال 18 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: امسال 18 هزار دانشجو معلم ورودی سال 92 این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و آماده جذب و خدمت در آموزش و پرورش می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، محمود مهرمحمدی در حاشیه سومین همایش ملی تربیت معلم در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته هم همین تعداد از فارغ‌التحصلیلان دانشگاه فرهنگیان از ورودی‌های سال 91 جذب آموزش و پرورش شدند.

او گفت: بخشی از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان با جذب دانشجو معلم و از طریق کنکور سراسری انجام و بخش دیگر نیز با برگزاری دوره های مهارت آموزی برای پذیرفته شدگان آزمون های استخدامی آموزش و پرورش تکمیل می‌شود.

مهرمحمدی افزود: سال آینده حد اقل 10 هزار دانشجو معلم از طریق کنکور سراسری سال 96 پذیرفته می‌شوند و از ابتدای مهر سال 96 نیز حدود 25 هزار پذیرفته شده آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش برای طی دوره‌های مهارت آموزی یک ساله وارد این دانشگاه خواهند شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان به صورت محدود پیش بینی و اکنون 27 کد رشته محل برای معلمان شاغل در آموزش و پروش با مدرک کارشناسی پیش بینی شده است .

وی افزود: هم اکنون حدود یک دهم ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به دانشجویان ارشد اختصاص یافته که با افزایش این ظرفیت امکان پذیرش بیشتر دانشجو در این مقطع نیز فراهم خواهد شد .

مهرمحمدی با اشاره به بازنشسته شدن نزدیک به یکصد هزار معلم در دو سال آتی در آموزش و پرورش گفت: بر اساس پیش بینی انجام شده حدود 40 هزارنفر از کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش به صورت مستقیم از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین خواهد شد و ما بقی این نیاز نیز می‌تواند با استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها و تحت نظارت دانشگاه فرهنگیان تامین شود.

منبع: ایسنا

201

کد خبر: 765888

وب گردی

وب گردی