برپایی غرفه انتخابات در دانشگاه شیراز

سرپرست دانشگاه شیراز گفت: در فضای باز دانشگاه غرفه هایی را برای فعالیت انتخاباتی تشکل های دانشجویی این دانشگاه ایجاد کرده ایم.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم گشتاسبی گفت: غرفه هایی را برای تشکل های دانشجویی در فضای باز دانشگاه در نظر گرفته ایم تا در این غرفه ها فضای پرسش و پاسخ برای دانشجویان و نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری فراهم شود.

وی افزود: دانشگاه شیراز بستر فعالیت های انتخاباتی دانشجویان را فراهم کرده و در این راستا دانشجویان را تشویق می کند تا در اجرای برنامه های مختلف از جمله مناظره و تریبون های آزاد فعالیت و مشارکت کنند.

سرپرست دانشگا شیراز خاطرنشان کرد: خط قرمز ما قانون است و سعی کردیم در تصویب برنامه ها از سیلقه های شخصی پرهیز کنیم.

گشتاسبی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم سیلقه را وارد تصمیمات خود کنیم موجب تصمیمات متغیر و عدم ایجاد اعتماد خواهد شد.

وی با بیان اینکه فصل الخطاب دانشگاه شیراز قانون و مراجع قانونی است، گفت: اگر کسی قرار است در دانشگاه سخنرانی کند و مراجع قانونی آن را تایید می کنند قاعدتا مورد تایید دانشگاه نیز خواهد بود.

سرپرست دانشگاه شیراز اضافه کرد: اگر مراجع قانونی فردی را تایید نمی کنند قطعا مورد موافقت دانشگاه نیز نخواهد بود.

گشتاسبی گفت: آنجایی که اختلاف سلیقه وجود داشته باشد طبق مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه می تواند از اختیارات خود استفاده و مجوز برنامه ای را صادر کند.

وی تاکید کرد: انتظارم از مسئولان کشوری این است که به دانشگاه ها اعتماد کنند چراکه دانشگاه ها محل امنی برای ارائه نظرات بشمار می روند.

سرپرست دانشگاه شیراز گفت: زمانی که دانشجویی بتواند از حقوق و دیدگاه های خود دفاع کند قادر خواهد بود از کشور خود نیز دفاع کند.

منبع: مهر

201

کد خبر: 765893

وب گردی

وب گردی