دانشگاه آزاد اسلامی باید به سمت درآمدهای غیر شهریه ای برود

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری به همراه هیئت همراه از دانشگاه آزاد اسلامی زنجان بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر شریعتی نیاسر معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری در این بازدید ضمن ابراز رضایت از کیفیت خدمات آموزشی و مکان های آموزشی، فرهنگی و ورزشی این مجموعه، از خدمات ریاست واحد، کلیه اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان قدردانی کرد.

در این جلسه دکتر یداله رجائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، گزارش مختصری از روند تاسیس دانشگاه تاکنون ایراد کرد.

وی ضمن تبریک هفته معلم و انتصاب دکتر نوریان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در رابطه با وضعیت فعلی دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در سال 1364 تأسیس و از لحاظ فضا و رشته در ابتدا بسیار محدود بود ولی هم اکنون با همکاری مسئولین استانی و کشوری در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله 26 رشته در مقطع دکتری، 82 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و رشته های گوناگون در مقاطع کارشناسی و کاردانی دارد که به عنوان بزرگترین واحد دانشگاهی در سطح استان زنجان نیز مطرح می باشد. همچنین ایشان با گزارش تعداد دانشجویان و اساتید هیئت علمی تمام وقت، به نسبت استاد به دانشجو در این واحد که 1 به 27 می باشد اشاره کردند و برنامه اصلی دانشگاه را ارتقای هرم هیئت علمی برشمردند.

معاون وزیر علوم با اشاره به بنیانگذاری شایسته دانشگاه آزاد اسلامی توسط امام خمینی (ره( یادی از بزرگ مرد انقلاب آیت الله هاشمی کرده و گفت ما مدیران وزارت علوم دغدغه های شما دانشگاهیان علی الخصوص دانشگاه آزاد اسلامی را که البته دغدغه های خودمان نیز هست، با خود حمل می کنیم و امیدواریم بتوانیم قدم های بلندی نیز در مسیر رفع مشکلات برداریم. ما خود را از دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی را از خود می دانیم.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفتند: ما باید همه کمک کنیم استانداردها در آموزش رعایت شود، الان باید نسبت دانشجو به استاد1 به 20 باشد که متاسفانه میانگین این نسبت هم کنون در کل کشور1 به 27 است، که به هیچ وجه قابل قبول نیست. ما باید خودمان را به استانداردهای مطلوب برسانیم، فضاهای آموزش ورفاهی دانشگاه آزاد اسلامی در برخی از واحدها، از دانشگاههای دولتی به مراتب بهتر است ولی از بابت افزایش هیئت علمی نیز باید بیشتر تلاش شود. هر چند کاملا قابل درک است که این دانشگاه خودگردان بوده و باری بر دوش دولت ندارد.

درادامه وی با تاکید بر بهره‌وری بالای دانشگاه ‌های آزاد اسلامی گفتند: هر چه وابستگی دانشگاه به شهریه کمتر باشد، اصلاح امور راحت تر انجام می شود، دانشگاه آزاد اسلامی از آنجایی که ردیف دولتی ندارد باید برای تامین بودجه های جاری خود از درآمد های غیر شهریه ای نیز استفاده کند که هم اکنون تعدادی از واحد ها از جمله واحد زنجان با عنایت به گزارش ریاست واحد، به این سمت می روند. یکی از دلایل مشکلات فعلی بعضی از واحد های دانشگاه آزاد اسلامی رشد بی رویه موسسات آموزشی بدون انجام کار کارشناسی در دولت قبل است که در این دولت سعی بر مهار این وضعیت نابسمان شده است.

در ادامه این دیدار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، حضور معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه را مغتنم شمرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی زنجان از پتانسیل‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری بسیار خوبی برای درآمد های غیر شهریه ای و افزایش تحصیلات تکمیلی برخوردار است.

در انتهای این نشست صمیمی جلسه پرسش و پاسخ با حضور اعضای هیئت علمی برگزار گردید.

201

کد خبر: 765935

وب گردی

وب گردی