سفیر چین در دهلی نو :پکن قصد دخالت در مساله کشمیر را ندارد

سفیر چین در دهلی نو کشمیر را موضوعی دوجانبه بین هند و پاکستان دانست و تصریح کرد پکن قصد دخالت در اختلافات کشمیر را ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، 'لوجاوهی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در دهلی نو اظهار کرد چین از گفت وگو هند و پاکستان برای حل موضوع کشمیر حمایت می کند.
وی در ادامه طرح یک کمربند - یک جاده را با هدف گسترش همکاری های اقتصادی در منطقه دانست و تصریح کرد ارتقاء ارتباطات میان کشور های منطقه، فرصت جدیدی را برای هند و چین فراهم می کند.
این دیپلمات چینی در خصوص عضویت هند در گروه تامین کنندگان هسته ای( ان اس جی) اظهار کرد پکن مخالف عضویت هیچ کشوری در این گروه نیست ولی باید نحوه پذیرش کشور جدید مورد توافق اعضا قرار گیرد.
هند اعلام کرده در کنفرانس جهانی با موضوع 'طرح یک کمربند- یک جاده که قرار است 15 و 16 ماه می در پکن برگزار شود، شرکت نمی کند.
دراین کنفرانس بر کریدور اقتصادی چین و پاکستان تاکید می شود.
کمربند اقتصادی جاده ابریشم' و 'جاده ابریشم دریایی قرن بیست و یک' ابتکارهایی است که برای نخستین بار در پاییز 2013 میلادی توسط رییس جمهوری چین و به ترتیب در جریان دیدارهایی از قزاقستان و اندونزی ارائه شد. این 'کمربند' بعنوان شبکه ای طراحی شده از جاده های فراسرزمینی و خطوط آهن، لوله های نفت و گاز و دیگر پروژه های زیرساختی است که از شهر شیئان در مرکز چین آغاز و سراسر آسیای میانه را در می نوردد و سرانجام به مناطق دوردستی چون مسکو، روتردام و ونیز می رسد.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 765978

وب گردی

وب گردی