بیش از 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی‌کاربردی شاغل هستند

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به آموزش‌های دانشگاه علمی کاربردی، گفت: براساس نظرسنجی‌های جهاددانشگاهی بیش از 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی‌کاربردی شاغل هستند در حالی که در سایر دانشگاه‌ها عکس این قضیه وجود دارد.

به گزارش ایسکا نیوز،جلال‌الدین صادقی صبح امروز (18 اردیبهشت ماه) در مراسم تجلیل از اساتید و مدرسین مراکز آموزش علمی و کاربردی خراسان‌جنوبی، گفت: شهید مطهری هم در زمان حیات خود و هم بعد از شهادت خود منشا برکت بوده است.
وی با اشاره به اینکه اگر آموزش و پرورش را علمِ تکامل آدمی بدانیم معلم نیز نقش بسزایی در رشد و تکامل انسان دارد، افزود: معلم یکی از عوامل تاثیرگذار و تلطیف‌کننده رشد عاطفی، عقلانی و علمی است.
صادقی اظهارکرد: معلمان در جوامع مختلف با ایثار و فداکاری نقش مهمی در راستای رشد و پیشرفت جامعه در ابعاد گوناگون دارند.
وی ادامه داد: از نگاه بزرگان، معلمی بارها و بارها در حد اعلا ستایش شده و جایگاهشان نیز درک شده است.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه معلمی فقط درس دادن و انتقال مطالب نیست، گفت: الگوی کامل و جامع معلمی، پیامبر(ص) گرامی است.
صادقی ادامه داد: نگاه افراد و اندیشمندان غیرمسلمان به پیامبر اکرم(ص) نگاه ویژه‌ای است و حضرت محمد‌(ص) را شخصیتی تاثیرگذار در همه ابعاد می‌دانند.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشورهای دنیا متکی بر منابع‌طبیعی، نیروی انسانی توانا و دانا و ثروت‌های فیزیکی است، تصریح کرد: تاثیر نیروی انسانی دانا و توانا در ایران در تولید ثروت علم 34 درصد است در صورتی که در ژاپن 80 درصد و تاثیر منابع‌طبیعی در تولید ثروت در ایران 30 درصد اما در ژاپن 2 درصد است و ما باید تلاش کنیم که نقش منابع‌انسانی را در تولید ثروت افزایش دهیم.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به آموزش‌های دانشگاه علمی کاربردی، افزود: براساس نظرسنجی‌های جهاددانشگاهی بیش از 70 درصد فارق‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی‌کاربردی شاغل هستند در حالی که در سایر دانشگاه‌ها عکس این قضیه وجود دارد.
صادقی با اشاره به اینکه از زمان‌های قدیم احساس نیاز به آموزش‌های علمی‌کاربردی همواره وجود داشته است، افزود: تاکنون آنطور که باید به این آموزش‌ها توجه نشده است.
وی با اشاره به فعالیت دانشگاه نسل سوم، تصریح کرد: فعالیت دانشگاه‌های نسل سوم در حوزه تربیت دانش‌آموختگان کارآفرین، خلاق و نوآور است که با به ثمر رساندن ایده‌های خود ارزش افزوده ایجاد می‌کنند.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه دانشمندان ناتوان زیاد داریم و نیاز امروز جامعه وجود دانشمندان توانا است و وجود این مهم با ارائه آموزش‌های مهارتی اتفاق می‌افتد، یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه جامع علمی کاربردی نزدیکترین دانشگاه به دانشگاه کارآفرین است.
منتشرکننده:امین محمودی نیا
کد خبر: 765981

وب گردی

وب گردی