تاکید رهبر معظم انقلاب  برای عدم وابستگی ایران به دیگر کشورها/تداوم دولت کنونی به نفع صنعت خودرو سازی است

عضو سابق انجمن سازندگان قطعات گفت: با توجه به آگاهی کامل نسبت به عملکر دولت کنونی تداوم آن برای اقتصاد و نیز صنعت خودروسازی بسیار مثبت است.

بهرام شهریاری در گفت و گو با ایسکانیوز درباره تاثیر انتخابات ریاست جمهوری بر صنعت قطعه سازی خودرو گفت: دولت کنونی در زمینه اقتصاد نسبت به سایر دولت ها مثبت عمل کرد، شکستن دیوار اتحاد برعلیه ایران یکی از اتفاقات مثبت در دولت روحانی بود که به عنوان دستاورد برجام تلقی می شود.

وی در ادامه بیان کرد: این امر به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر حضور سرمایه گذاران و شرکت های خارجی در اقتصاد ایران است که در این خصوص می توان گفت حضور شرکت پژو در ایران باعث راه اندازی خط تولید پژو 2008 شد و همچنین حضور خودروسازان رنو با احساس شرایط امن در ایران اقدام به سرمایه گذاری در این کشور کردند.

به گفته شهریاری، برخی معتقد به مخالفت رهبر معظم انقلاب جهت حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران است در صورتی که چنین نیست بلکه رهبر معظم انقلاب معتقد به عدم وابستگی سیاسی و یکجانبه ایران به دیگر کشورها است.

عضو سابق انجمن سازندگان قطعات گفت: رهبر معظم انقلاب معتقد است که دستیابی ایران به توسعه در صورت ارتقا مرزهای اقتصادی ایران از طریق صادرات کالاهای ایرانی به بیرون از کشور میسر می شود که این امر نیازمند استفاده از تجربیات دیگر کشورها است.

وی با تاکید بر اینکه دولت بسترهای لازم برای پررنگ شدن حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور را فراهم کرده است، افزود: در صورت استمرار حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران مرزهای کشور به صادرات کالا به خصوص قطعات خودرو باز خواهد شد، بنابراین با توجه به آگاهی کامل نسبت به عملکر دولت کنونی تداوم آن برای اقتصاد و نیز صنعت خودروسازی بسیار مثبت است.

شهریاری تاثیر انعقاد قراردادهای جدید خودروسازی بر صنعت خودرو را اینگونه بیان کرد: در حال حاضر خودروسازان با حضور در ایران تنها اقدام به ارائه مدل خودرو به خودروسازان ایرانی نمی کنند بلکه اقداماتی را در راستای سرمایه گذاری انجام می دهند و با توجه به اینکه سرمایه گذاران خارجی به دنبال سود بیشتر از سرمایه گذاری خود در ایران هستند بنابراین در صدد ارائه کالایی با کیفیت بالا و با قیمت مناسب هستند.

عضو سابق انجمن سازندگان قطعات گفت: در ضورتی که شرایط تولید در ایران با خارج از کشور یکسان و محیط برای کسب و کار آماده باشد، خودروسازان داخلی می توانند کالای قابل رقابت را از لحاظ کیفی تولید و صادر کنند.

وی خاطرنشان کرد: خودروسازان خارجی زمانی به عنوان شریک خودروسازان ایران محسوب می شوند که خرید قطعه برای آنها در ایران ارزانتر تمام شود که این امر باعث افزایش تیراژ تولید، کاهش قیمت تمام شده و توسعه در صنعت قعطه سازی می شود.

شهریاری درخصوص مشارکت قطعه سازان ایرانی با قطعه سازان دیگر کشورها گفت: تا قبل از دولت نهم، ایران در صنعت قطعه سازی مشارکت خوبی را با دیگر کشورها داشت اما بعد از مدتی به دلیل تحریم های ایجاد شده همکاری های قبل به طور کامل متوقف شد، لازم به ذکر است که طی چند وقت اخیر برخی شرکت های خارجی اقدام به سرمایه گذاری در صنعت قطعه سازی ایران کردند.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 766005

وب گردی

وب گردی