پیش بینی وزیر انرژی عربستان از ادامه توافق تولیدکنندگان نفت در مورد میزان تولید

'خالد فلاح' وزیر انرژی عربستان در مالزی، گفت که انتظار دارد توافق جهانی در مورد میزان تولید نفت خام تا پایان سال جاری میلادی تمدید شود و ادامه یابد.

به گزارش ایسکانیوز؛ وزیر انرژی عربستان که روز دوشنبه در کنفرانسی در مورد نفت و گاز در کوالالامپور پایتخت مالزی سخن می گفت، اعلام کرد هر کاری که به توان بازار نفت خام کمک کند، انجام می شود.
کشورهای صادرکننده نفت عضو اوپک و تولیدکنندگان دیگر از جمله روسیه برای نیمه نخست سال 2017 متعهد به کاهش تولید تا 1.8 میلیون بشکه در روز شدند.
به نوشته روز سه شنبه تارنمای 'مالزی آزاد امروز'، وزیر نفت عربستان، گفت: براساس مشاوره که با اعضای اوپک داشته است با اعتماد به نفس توافق در نیمه دوم سال ادامه می یابد و احتمالا فراتر از آن در سال 2018 نیز خواهد رفت.
وی گفت: این ائتلاف تولیدکنندگان نفت مصمم است هر آنچه در توان دارد برای رسیدن به هدفش و کاهش سطح ذخایر به متوسط پنج ساله بکار گیرد.
فلاح گفت: بدترین شرایط با توجه به شاخص ها پشت سرگذاشته شده است و شاخص ها نشان از توازن عرضه و تقاضا داشته و بازار به سمت ایجاد توازن در حرکت است.
وی ادامه داد: تقریبا همه انتظار دارند رشد تقاضای نفت در25 سال آینده به احتمال زیاد با توجه به رشد جمعیت آسیا از این قاره و کشورهایی مانند ویتنام و فیلیپین باشد.
وزیر انرژی عربستان پیش بینی کرد آسیا نیز نزدیک به دو سوم از تقاضای جهانی گاز را در آن زمان مصرف کند.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 766013

وب گردی

وب گردی