آلمان به تعدادی از نظامیان ترکیه پناهندگی داد

دولت آلمان به چند سرباز ترکیه‌ای مستقر در مقرهای ناتو در این کشور و خانواده‌های آنها پناهندگی داد. وزارت کشور آلمان نیز این گزارش‌ها را تایید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، براساس گزارشات گسترده در رسانه‌های آلمان سربازان تحت بازجویی و خانواده‌های آنها که دارای ملیت ترکیه با پاسپورت‌های دیپلماتیک بودند و سابق بر این در موسسات وابسته به ناتو در آلمان فعالیت داشتند، به آلمان درخواست پناهندگی داده بودند.

این پرسنل نظامی پس از تحت تعقیب قرار گرفتن و مواجهه با روند قضائی درباره کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه درخواست پناهندگی در آلمان دادند.

براساس گزارش رسانه‌های محلی به نقل از وزارت کشور آلمان در کل ۴۱۴ درخواست پناهندگی از سوی سربازان، دیپلمات‌ها، قضات و دیگر مقامات دولتی ترکیه که مقیم آلمان هستند، به مقامات برلین داده شده است.

وزارت کشور آلمان فاش کرد که ۲۶۲ تن از درخواست کنندگان پناهندگی، مقامات ترکیه هستند که پاسپورت دیپلماتیک دارند اما این وزارتخانه اعلام نکرد که چند تن از آنها پرسنل نظامی ترکیه در ناتو بودند.

دفتر فدرال مهاجرت و پناهجویان آلمان اعلام کرد: هنوز نشانه‌ای مبنی بر اینکه با درخواست اولیه کدام یک از آنها موافقت شده است، ‌وجود ندارد.

با این همه برخی از رسانه‌های محلی آلمان به نقل از منابعی در دفتر فدرال مهاجرت و پناهجویان تایید کردند که با درخواست پناهندگی برخی از پرونده‌ها از جمله پرسنل نظامی در مرحله اول موافقت شده است.

مقامات ترکیه بعد از کودتای ۱۵ ژوئیه بازداشت‌ها و سرکوب گسترده‌ای را آغاز کردند که در همین راستا هزاران تن در ارتش ترکیه به اتهام وابستگی به فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف ترکیه بازداشت شدند.

به نظر می‌رسد دفتر فدرال مهاجرت و پناهجویان آلمان تاکنون منتظر نتایج رفراندوم اخیر در ترکیه بوده است.

اعطای پناهندگی به شهروندان ترکیه مقیم آلمان می‌تواند روابط "متشنج" برلین و آنکارا را در معرض خطر قرار دهد.

در همین راستا وزارت دفاع ترکیه در ژانویه ۲۰۱۷ از آلمان خواسته بود که با درخواست پناهندگی همه مقامات تحت تعقیب ترکیه مخالف کند.

303/300

کد خبر: 766045

وب گردی

وب گردی