نتانیاهو هم جای پای ترامپ گذاشت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به شدت از مواضع برخی رسانه‌های غربی درباره حماس خشمگین است،‌ سی‌ان‌ان، نیویورک تایمز و برخی رسانه‌های دیگر را "رسانه‌های جعلی" توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم جا پای دونالد ترامپ گذشته و از اصطلاح مختص رئیس‌جمهوری آمریکا برای انتقاد از رسانه‌ها استفاده کرد.

نتانیاهو که به شدت از مواضع سی‌ان‌ان،‌ الجزیره،‌ گاردین و نیویورک تایمز و سایر رسانه‌ها درباره جنبش مقاومت اسلامی حماس ناراحت است، گفت: مانده‌ام که اخبار جعلی چیست؟ هفته پیش، عناوین اخبار سی‌ان‌ان، الجزیره و گاردین تاکید داشت که حماس اکنون یک کشور فلسطین در مرزهای ۶۷ را پذیرفته است. نیویورک تایمز هم آن را میانه‌روی توصیف کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت:‌ «نکته این است که حماس اکنون اسرائیل را به عنوان "کشور" پذیرفته است. خبر خوبی است، مگر نه؟ البته با اندکی تغییر، کل واقعیت تحریف شد!»

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا در تشریح سند جدید حماس در گزارشی اعلام کرد: «حماس می‌گوید که مرزهای ۶۷ را می‌پذیرد اما اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.»

روزنامه نیویورک تایمز هم در تیتری با عنوان "حماس مواضع افراطی را در تلاش برای کسب قدرت، تعدیل کرد" به این موضوع پرداخت.

نتانیاهو که به اتهام فساد و دیدگاه‌های فوق افراطی به شدت تحت فشار است، مدعی شد: «اینکه حماس به کل جهان دروغ می‌گوید، کافیست و نیازی نیست که خودمان هم این کار را کنیم!»

او سپس در اقدامی نمایشی،‌ کاغذی را که احتمالا حاوی سیاست‌های جدید حماس در قبال رژیم صهیونیستی بوده،‌ پاره کرد و به سطل زباله انداخت.

متهم کردن رسانه‌های سرشناس جهان به نشر اکاذیب مطلب تازه‌ای نیست و پیشتر دونالد ترامپ در واکنش به رسانه‌هایی که سیاست‌های او را مورد بررسی قرار دادند، آنها را "اخبار جعلی" توصیف کرده بود و عمدتا به سی‌ان‌ان و نیویورک تایمز اشاره داشت.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 766048

وب گردی

وب گردی