توصیه‌های رهامی به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

یک عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا برای انتخابات شوراها لیست واحدی ارایه کنیم در غیر این صورت اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها موفقیتی به دست نمی‌آورند.

به گزارش ایسکانیوز، محسن رهامی با اشاره به لزوم وجود یک لیست از سوی اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها اظهار کرد: ما هر وقت توانستیم لیستی واحدی بدهیم به موفقیت دست یافته‌ایم. در سال 92 با وجود همه سختی‌ها توانستیم موفقیت نسبی در انتخابات شوراها به دست آوریم اما هرگاه لیست‌های متعدد ارایه شد مثل انتخابات دور دوم یا سوم شوراها، مردم متفرق شده و اصولگرایان پیروز شدند. کثرت کاندیداها یا لیست‌های اصلاح‌طلبان ممکن است پاشنه آشیل آنها شود.

وی در ادامه افزود: برای رسیدن به این هدف من چند توصیه به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دارم. اول اینکه دامنه خود را وسیع‌تر کرده و از احزاب عضو «شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب» هم دعوت کنند تا شورای سیاست‌گذاری شامل همه اعضای اصلاح‌طلب شود و هیچ حزبی خارج از این شورا قرار نگیرد و لیست جداگانه‌ای ارایه نکند. من با دبیران احزاب اصلاح‌طلب مذاکرات متعددی داشته‌ام و تأکید کرده‌ام که آنها لیست جداگانه‌ای ارایه نکنند. شورای سیاست‌گذاری هم باید نسبت به وزن احزاب به آنها جایگاه و بها دهد تا همه احزاب با لیست اصلی همکاری کرده و در نهایت لیست واحدی ارایه شود.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همچنین با بیان اینکه افرادی هستند که در دوره‌های مختلف در دولت و مجلس حضور داشته‌اند خاطرنشان کرد: هنگام تهیه لیست انتخابات شوراها، این افراد در امتیازبندی همواره در رده‌های بالا قرار می‌گیرند و دیگر هیچ گاه نوبت به اشخاص دیگری که تخصص کافی دارند و مایل به حضور در شورای شهر هستند، نمی‌رسد. من به آقای عارف، خاتمی و دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب گفته‌ام باید فرصت برای خدمت به این افراد تازه‌نفس هم داده شود تا اینگونه احساس نشود که اصلاحات یک حلقه بسته است و همیشه لیست انتخاباتی از میان افراد مشخصی انتخاب می‌شود.

رهامی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:‌ باید قبل از انتشار لیست انتخابات شوراها به انسجام برسیم تا لیست واحدی معرفی شود. اگر این اتفاق نیفتد و لیست‌های متعددی ارایه شود هم تأثیر منفی بر انتخابات شوراها می‌گذارد و حتی بر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس یازدهم. من به هیچ وجه توصیه نمی‌کنم که لیست‌های متعددی ارایه شود چون این به نفع رقبای اصلاحات خواهد بود.

302/302

کد خبر: 766057

وب گردی

وب گردی