دولت وام‌های کشاورزان در سال 96 را مشمول بخشودگی کند

نماینده هشترود در تذکری با تاکید بر لزوم تامین خسارات کشاورزان گندم‌کار بر اثر سرما و شرایط آب و هوایی خواستار بخشودگی وام‌های کشاورزان در سال 96 و اعطای وام‌های کم بهره برای خسارت دیدگان شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ سیدحمزه امینی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به دولت گفت: خسارت جبران ناپذیری به گندم های کشاورزان هشترود و بخش های تابعه بر اثر سرما و شرایط آب و هوایی وارد شده است و در این شرایط تکلیف حدود 90 درصد از کشاورزان که محصولات کشاورزی‌شان را بیمه نکرده‌اند، چیست؟

وی افزود: کشاورزان به دلیل پرداخت نشدن خسارات در سال‌های گذشته خود را بیمه نکرده‌اند. آنها اعتمادی به صندوق های بیمه کشاورزی ندارند و دسترنج خود را مصرف می‌کنند. آنها مثل برخی که از بیت المال استفاده می کنند، نیستند.

نماینده هشترود اضافه کرد: حدود دو سال است که سیل و تگرگ خسارت زیادی به این مجموعه وارد کرده اما متأسفانه تاکنون توجهی نشده است، لذا تقاضای کشاورزان بخشودگی وام کشاورزی در سال 96 و اعطای وام‌های کم بهره برای خسارت دیدگان است.

امینی در پایان نسبت به وضعیت بیکاری و آسفالت‌های نامناسب در حوزه انتخابیه‌اش انتقاد کرد و در تذکری به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اخلاق‌مدار باشید و به جای کسب قدرت به دنبال حفظ منافع مردم باشید. باید در نظام اسلامی، اخلاق اسلامی رعایت شود.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 766104

وب گردی

وب گردی