جامعه‌ بدون مطالعه و تحقیق پیشرفت نمی‌کند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه حیات علمی جامعه در کنار کتاب و کتابخوانی برقرار است، گفت: هیچ جامعه‌ای پیشرفت نکرده است مگر با مطالعه و تحقیق و اگر انسان طالب پیشرفت و رفاه است باید کتاب بخواند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد امور رسانه‌ای و خبری سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در نمایشگاه کتاب با اشاره به خبر واگذاری بیشتر امور اجرایی نمایشگاهی به صنف ناشران گفت: اعتقادم بر این است که اگر امر فرهنگ را به مردم واگذار کنیم و بخش هدایتی، نظارتی و حمایتی را تصدی کنیم، فرهنگ ارتقاء بیشتری پیدا می‌کند و انگیزه‌ی مردم را برای افزایش کیفیت و بهینه‌سازی فرهنگ افزایش خواهد داد.

حجت‌الاسلام خاموشی نظر خود را درباره‌ی شعار نمایشگاه سی‌اُم کتاب «یک کتاب بیشتر بخوانیم» اینگونه بیان کرد: شعار نمایشگاه امسال، شعار بسیار خوبی است و توقع ما این است که مردم تنها به خرید یک کتاب و خواندن آن اکتفا نکنند و بیشتر مطالعه کنند و اگر هم مشغله‌های کاری و اقتصادی اجازه‌ی مطالعه به مردم نمی‌‌دهد به آنها بگوییم حداقل ماهی یک کتاب بخوانند.

وی با بیان اینکه با کتابخوانی حیات علمی جامعه برقرار خواهد شد، خاطرنشان کرد: هیچ جامعه‌ای پیشرفت نکرده است مگر با مطالعه، تحقیق و کتاب خواندن بیشتر و اگر انسان طالب پیشرفت و رفاه است باید کتاب بخواند و نمایشگاه کتاب این انگیزه و جرقه‌ی کوچک را برای جامعه‌ی ایرانی ایجاد می‌‌کند.

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه‌ی شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

دریافت کننده: بخشی پور/ انتشار سلیمی

502500

کد خبر: 766138

وب گردی

وب گردی