رونمایی از کتاب قوانین و مقررات مراکز تصویربرداری پزشکی

دبیر اجرایی سی و سومین همایش بین المللی رادیولوژی از رونمایی کتاب «جامع آئین نامه ها، قوانین و مقررات ملی تأسیس و فعالیت مراکز تصویربرداری پزشکی» خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر کوروش عبداللهی فرد در این همایش گفت: آنچه یک رادیولوژیست لازم است که در حرفه خود بداند اعم از مقررات آموزشی، پروانه تأسیس، موارد دارویی همچون داروی حاجب، مسائل حقوقی و تاریخچه رادیولوژی در این کتاب گردآوری شده است.

معاون برنامه ریزی، تشکیلات و اجرایی انجمن رادیولوژی ایران افزود: کتاب همزمان با افتتاحیه سی و سومین همایش بین المللی رادیولوژی ایران در سالن همایش های برج میلاد با حضور صاحبنظران و استادان داخلی و خارجی رونمایی شد.

وی یادآور شد: در رشته تخصصی رادیولوژی، دانش آموختگان پس از فراغت از تحصیل با مشکلات متفاوتی روبرو می شوند. 7 سال تحصیل پزشکی عمومی، گذراندن چهار سال دوره تخصصی و سپس طرح خارج از مرکز و سربازی و گاه دوره های خاصی تکمیلی سبب شده این قشر از جامعه در سن 30 تا 33 سالگی وارد حوزهای متکی بر مبانی اقتصادی درهم تنیده با مرزهایی مبهم و نیازمند رعایت آیین نامه های رنگین و متنوع شوند.

عبداللهی فرد ادامه داد: مطمئناً بهره مندی از این کتاب، موجب فعالیت درست، مسئولانه و مبتنی بر قانون در محدوده فعالیت رشته رادیولوژی خواهد بود.

وی گفت: طراحی، تدوین و ویرایش این کتاب را من برعهده داشته ام و امیدوارم این کتاب مقدمه ای برای انتشار کتاب های مشابه در حوزه های تخصصی دیگر باشد.

سی و سومین همایش بین المللی رادیولوژی ایران تا 22 اردیبهشت در سالن همایش های برج میلاد با حضور صاحبنظران و استادان داخلی و خارجی برگزار می شود.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 766144

وب گردی

وب گردی