مذاکرات اردوغان با امیر کویت

رجب طیب اردوغان ریس جمهور ترکیه روز سه شنبه برای دیدار و گفتگو با مقامات کویتی وارد این کشور شده و با شیخ صباح الاحمد امیر این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز در این مذاکرات طرفین راه های توسعه و گسترش روابط دو جانبه و مهمترین تحولات منطقه ای بویژه رخدادهای سوریه و عراق و راه های تقویت ثبات در منطقه را بررسی کردند.
همچنین در مراسمی ویژه با حضور اردوغان و امیر کویت مراسم کلنگ زنی احداث فاز جدید فرودگاه کویت که امتیاز آن به یک شرکت ترک واگذار شده است، برگزار شد.
ترکیه با اعزام یک هیات عالی رتبه اقتصادی به کویت و انجام توافقات مقدماتی برای ساخت این فرودگاه، زمان اتمام پروژه را 4 سال تعیین کرده است.
کویت طی قراردادی احداث این فرودگاه جدید را که قرار است در مساحتی بالغ بر 700 هزار متر مربع ساخته شود٬ به شرکت ترکیه ای لیماک واگذار کرده است.
براساس طرح های اولیه این فرودگاه دارای 51 گیت بوده و ظرفیت جابه جایی 25 میلیون نفر در سال را خواهد داشت؛ این فرودگاه همچنین قادر است همزمان از 20 هواپیمای پهن پیکر میزبانی کند.
کویت که پس از کاهش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی با کسری بودجه قابل توجهی مواجه شده٬ به دنبال ایجاد تنوع در منابع درآمدی است.
در همین راستا دولت این کشور طرح های زیادی را به منظور سرمایه گذاری های گسترده ای در بخش گردشگری به اجرا گذاشته و به دنبال شناسایی منابع مالی غیر نفتی است.
مسئولان ترکیه در حاشیه سفر اردوغان به کویت مذاکراتی را در زمینه انجام سرمایه گذاری های تجاری در کویت و مشارکت در طرح های کلان عمرانی این کشور انجام می دهند.
بر اساس آمار ارائه شده حجم مبادلات دو کشور در سال 2016 به یک میلیارد و 287 میلیون دلار رسیده است و این حجم مبادلات در سه ماهه نخست امسال نیز نسبت به همین دوره از سال قبل، با 17 درصد افزایش به 152 میلیون دلار رسیده است.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 766154

وب گردی

وب گردی