مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره اعلام کرد: عقد ۳۰ قرارداد با جهاددانشگاهی در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره گفت: پژوهشکده مواد شیمیایی جهاد دانشگاهی در کرج به توانمندی مطلوبی در زمینه تولید مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت نفت دست یافت.

به گزارش ایسکانیوز؛ در حاشیه آخرین روز نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، تفاهمنامه‌ای میان جهاد دانشگاهی و شرکت نفت فلات قاره منعقد شد.

حمید بورد،مدیرعامل شرکت نفتی فلات قاره با بیان اینکه به زودی حداقل ۳۰ قرارداد مختلف در زمینه های پژوهشی و فناوری به نتیجه می رسد گفت: جهاد دانشگاهی فعالیت و مطالعه مناسبی در زمینه برطرف کردن آلودگی های نفتی دارد که پیش بینی می کنیم در آینده ای نزدیک و با امضای قراردادهای مختلف بتوانیم از این توانمندی ها استفاده کنیم.

به گفته وی، تولیدکنندگان مواد شیمیایی مورد استفاده صنعت نفت یا خارجی هستند یا تعداد آنها در داخل کشور بسیار محدود است. این در حالی است که پژوهشکده مواد شیمیایی جهاد دانشگاهی در کرج به توانمندی مطلوبی در این زمینه دست یافتند.

حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی هم در این مراسم با بیان اینکه امضای این تفاهمنامه می تواند نقش قابل توجهی در توسعه فناوری مورد نیاز صنعت نفت و به دنبال آن اشتغالزایی برای جوانان نقش پررنگی ایفا کند، گفت: تفاهمنامه امضا شده میان جهاد دانشگاهی و شرکت نفت فلات قاره زمینه های متفاوتی از جمله تولید فناوری های نوین، ساخت و تولید فناوری های مربوط به بخش حفاری، مطالعات مخزن، تولید مواد شیمیایی مورد نیاز شرکت نفت فلات قاره و کاهش آلودگی های زیست محیطی موثر است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بر اساس تلاش هایی که جهاد دانشگاهی برای رایزنی و صحبت با مقامات شرکت نفت فلات قاره انجام داد، زمینه های توسعه همکاری بین این دو مجموعه فراهم شد که در نهایت منجر به امضای این تفاهم نام شد.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 766168

وب گردی

وب گردی