فرودگاه کاشان مجوز بهره برداری فرودگاهی گرفت

فرودگاه کاشان در آیینی که با حضور رئیس، معاونان و مدیران سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین مسوولان این شهر برگزار شد، برای نخستین بار مجوز بهره برداری فرودگاهی را دریافت کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به گزارش سه شنبه روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این آیین گفت: اکنون به توسعه حمل و نقل هوایی نسبت به سایر شکل های حمل و نقل توجه جدی شده؛ زیرا بازگشت سرمایه در این بخش زودتر و سرعت بهره برداری از آن بیشتر است.
علی عابدزاده افزود: مجوز امروز اجازه ای به فرودگاه کاشان برای ورود به بازار کسب و کار است و بهره برداری بهینه از این فرودگاه مستلزم برخورداری از ساختار مدیریت مناسب بوده و باید براساس نوع ساختار عمل شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ظرفیت کاشان به لحاظ موقعیت اقتصادی، گردشگری و سیاسی بسیار بالاست؛ برهمین اساس باید طرح جامع مناسب برای این فرودگاه در نظر گرفته شود و پیشنهاد می شود در این طرح برنامه درازمدت ترسیم شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: یکی از ملاک های توسعه فرودگاه ها مدیریت حرفه ای است که می تواند با وجود مشکلات، زمینه توسعه و بهره برداری را فراهم آورد.
وی بر حفظ حقوق مشتریان و رضایتمندی مسافران، فقدان رفتار تبعیض آمیز نسبت به ذینفعان، توسعه زیرساخت ها، شفافیت عملکرد اقتصادی و بازرگانی فرودگاه و حرکت رو به توسعه با محور قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد.
اکنون در کشور نزدیک به 54 فرودگاه داریم که فعالیت هشت فرودگاه کشور توجیه اقتصادی دارد و به علت کمبود ناوگان هوایی در برخی از این فرودگاه ها پروازهای اندکی انجام می شود.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 766197

وب گردی

وب گردی