روحانی:مردم تحت تاثیر شعارهای فریبنده قرار نمی گیرند

سخنرانی حسن روحانی در همایش سراسری زنان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز حجت الاسلام و المسلمین سید حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم دقایقی پیش در ورزشگاه شیرودی در جمع هوادارانش گفت: مردم ما امروز امنیت را لمس کردند و تحت تاثیر شعارهای فریبنده قرار نمی گیرند.


وی با این اینکه همه مردم ایران می خواهند تا کارنامه ها را یک بار دیگر مرور کنند گفت:کارنامه چهارساله دولت یازدهم یک یار دیگه چک کنید.

وی افزود :شما می خواستید جوانهای ما در حصر و محاصره و انزوا باشند.ما تبعیض جنسیتی را نمیپذیریم. ظلم جنسیتی را نمیپذریم.

وی اضافه کرد: در سال 92 راهی را انتخاب کردیم و برگزیدیم و امروز نیز عده ای از ادامه آن شرایط و تحول بیشتر در جامعه ما نگرانند.
این نامزد ریاست جمهوری اظهار داشت: یک وظیفه بیشتر نداریم و آن اینکه همه باید به پای صندوق های رای بیاییم؛ اگر همه بیایند ما در انتخابات پیروز می شویم.
روحانی با بیان این که مردان و زنان جامعه ما تحت تاثیر شعارهای فریبنده قرارنمی گیرند، گفت:«من از تمام مردم ایران می خواهم که کارنامه ها را یک بار دیگر مرور کنند. کارنامه چهارساله دولت یازدهم را با کارنامه 38 ساله. بیایند به مردم بگویند در این مدت چه کار کرده اند. کارنامه ما روشن است. آنهایی که 12 سال در منصبی بوده اند بگویند چه کرده اند؟».
وی خطاب به منتقدان خود تصریح کرد: شما به دانشگاه به عنوان تهدید نگاه کردید. شما می خواستید جوانان ما در حصر و محاصره و انزوا قرار گیرند. شما در سال اول دولت یازدهم توصیه کردید که روز 16 آذر را آزاد نگذاریم.
روحانی گفت: شما همان حرف هایی که درجلسات خصوصی زدید لطفا به مردم بیایید آشکارا بگویید. شما مگر هر روز فشار نیاوردید که فضای مجازی بسته شود؟ هر روز فشار نیاوردید که اشتغال زنان باید متوقف شود؟ شما برگردید به بخشنامه های جنسیتی خودتان نگاه کنید. شما به احکامی که صادر کردید یک بار دیگر نگاه کنید.


وی اضافه کرد: کارنامه ما روشن و حرف ما کاملا واضح است. ما تبعیض و ظلم جنسیتی را نمی پذیریم. مردم ما راه خود را انتخاب کرده اند و از مسیری که قرار گرفته اند برنمی گردند. شعار ما روشن است ما آزادی می خواهیم. ما آزادی اجتماعی و سیاسی می خواهیم.


وی با بیان این که ما آزادی بیان و تفکر می خواهیم. ما آزادی انتخاب تفریح برای ساعت فراغت می خواهیم. ادامه داد:ما آزادی برای نوع اشتغال و شغل مان می خواهیم. به دنبال امنیت واقعی و جامعه امن هستیم فضای امنیتی نمی خواهیم. ما خواهان امنیت وافعیتی هستیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما جامعه چند درصدی و بیست درصدی نمی خواهیم و ما ایران صد درصدی هستیم. ما قانون را برای همه دستگاه ها می خواهیم. ما نهادهای استثنا شده از مالیات نمی خواهیم. ما آزادی رقابت در کسب و کار کمی خواهیم. شما به دنبال اقتصاد آمده اید اما به معدنی که مال شما بود و معدن چی ها دفن شدند سر نزدید.


روحانی گفت: ما آرامش در خیابان را در سایه اخلاق می خواهیم. گشت(ارشاد) برای ما آرامش ایجاد نمی کند. وحدت و اتحاد ملت ایران به همزیستی مسالمت آمیز آرامش را می سازد.
وی در ادامه سخنان خود و در پاسخ به منتقدانش گفت: شما دم از اشتغال می زنید. از شما می پرسم اشتغال زنان را هم قبول دارید؟ اگر قبول دارید قبل از دولت یازدهم یک اشتغال برای زنان درست نکردید. 860 هزار زن شاغل و خانم را بیکار کردید.


روحانی ادامه داد: شما که دم از اشتغال می زنید آیا اشتغال اهل سنت را هم قبول دارید؟ آیا اشتغال اقوام مختلف ایرانی را قبول دارید؟ ما افتخارمی کنیم که دریک استخدام در ماه های گذشته که زن و مرد آزادانه در آزمون آن شرکت کردند 53 درصد آن را زنان ما توانستند مشغول به کار شوند و اشتغال را به دست آورند. ما امروز اشتغال را در سایه فضای مجازی و فناوری ارتباطات برای زنان و مردان مهیا ساخته ایم.


وی افزود: علت این که خانم های ما نمی توانستند مشغول به کارشوند چون فضای کسب و کار ما عمدتا مردانه بود پس امروز چرا در اقتصادهای دانش بنیان و شرکت های دانش بنیان امروز 320 نفر از مدیران این شرکت ها و فعالان آنها زنان ما هستند؟ وقتی این شرکت ها را فعال و فضای کسب و کار را در زمینه فناوری ارتباطات آماده می کنیم آن وقت اشتغال برای خانم های ما هم فراهم می شود.


روحانی ادامه داد: ما در پی پیشرفت کشور عزیزمان ایران هستیم. پیشرفت ایران عزیز ما در سایه علم و فناوری و ارتباط با جهان است. هیچ کشوری با انزوا نتوانسته است به پیشرفت ملی دست پیدا کند.


وی تصریح کرد: ما در 29 اردیبشهت تصمیم خودمان را یک بار دیگر اعلام می کنیم. یک بار در 92 با صراحت اعلام کردیم و گفتیم اعتدال و آزادی و اصلاح و نه افراط در جامعه. یک بار در اسفند 94 اعلام کردیم در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برای بار سوم در اردیبهشت 96 یک بار دیگر انتخاب خواهیم کرد.


«من از همه مردم ایران خواهش می کنم روز 29 اردیبهشت یک + 11 انتخابات دوازدهم . دوازده نفره پای صندوق آرا خواهیم رفت. هر جوان و آزاده ای در ایران و هر مرد و زنی 11 نفر دیگر را پای صندوق آرا دعوت کند».


وی افزود: من تردید ندارم ما پیروزمسیر پیشرفت ایران خواهیم بود. ما نخواهیم گذاشت آنها که درپی حصرهستند دوباره ملت ایران را به حصر بکشند. نخواهیم گذاشت دوباره تحریم را به ایران برگردانید. نخواهیم گذاشت شما یک بار دیگر فضای امنیتی را به ایران برگردانید. دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره اعتدال دوباره امید.


تایید کننده:سرلک

کد خبر: 766215

وب گردی

وب گردی