آخوندی: تربیت ‌نیروی انسانی از توسعه فیزیکی فرودگاهی مهمتر است

وزیر راه و شهرسازی گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص از توسعه فیزیکی فرودگاه‌ها بسیار مهم‌تر است و این کار برای توسعه فرودگاه‌های کشور در آینده بسیار ارزشمند به شمار می رود.

به گزارش ایسکانیوز؛ عباس آخوندی امروز (سه شنبه) در بازدید از برگزاری طرح پرورش نسل آینده مدیران فرودگاهی ایران، افزود: بحث اصلی من این است که مدیران فعال در صنعت هوانوردی ایران بتوانند در سطح جهانی کار کنند و ما در نهایت بتوانیم رقابتی بین فرودگاه‌های ایران با فرودگاه‌های بین‌المللی داشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد در جهانی که تحول در صنعت هوانوردی سرعت زیادی گرفته است، داشتن مدیران فرودگاهی در تراز جهانی نکته بسیار مهمی است و با توجه به جامعه جوان ایرانی، باید نسل جدیدی را برای در دست گرفتن این صنعت تربیت کنیم که قدرت هدایت و لیدری این صنعت را داشته باشند.
وی یادآوری کرد: در سال‌های گذشته از تربیت نیروی متخصص غفلت شده بود اما امروز این موضوع مورد توجه مدیریت شرکت فرودگاه‌هاست.
آخوندی گفت: باید از پروژه محوری و همچنین کالامحوری فاصله بگیریم و موقعیت انسان‌ها و تربیت مدیران را در اولویت قرار دهیم.
به گفته وی، متاسفانه گاهی در ارزیابی‌ها شاهدیم به جای کیفیت موقعیت انسان‌ها شمار طرح‌ها ارزیابی می‌شود؛ برای نمونه وقتی می‌خواهند در زمینه مسکن ابراز نظر کنند، شمار خانه‌های ساخته شده اعلام می شود و به کیفیت و رضایت توجه نمی شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: حوزه تمدن ایران ‌شهری در تربیت مدیران تاثیر گذار است و من از شما می خواهم مدیرانی را تربیت کنید که به حوزه تمدنی خود علاقه‌مند باشند و در زمینه آن اطلاع داشته و بدانند یک مدیر ایرانی در نهایت با یک مدیر کره‌ای، چینی یا عرب هیچ تفاوتی ندارد.
آخوندی اضافه کرد: همین حالا در فضای سیاسی کشور عده‌ای طرف مقابل را به غرب‌گرایی و عده‌ای دیگر طرف مقابل خود را به شرق گرایی محکوم می‌کنند؛ در حالی که ما در حوزه تمدن ایران ‌شهری زندگی می‌کنیم که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
وی از مدیران شرکت فرودگاه‌ها خواست در طرح تربیت نسل آینده مدیران فرودگاهی، نیروی انسانی محور توسعه قرار گیرد.
اکنون 54 فرودگاه در کشور داریم و تربیت نیروی انسانی متخصص برای ارتقای خدمات فرودگاهی برای مسافران حمل ونقل هوایی اهمیت زیادی دارد.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 766225

وب گردی

وب گردی