صدور گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده تسهیل شد

هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز کسب و کار، شرایط صدور گواهی ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده را برای فعالان اقتصادی تسهیل کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز کسب و کار در آخرین نشست خود با هدف بهبود محیط کسب و کار، بخشنامه ها و شرایط و مراحل صدور گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده را به همراه سقف زمانی صدور این مجوز بازنگری کرد.
در این نشست که با حضور اعضای هیات مقررات زدایی متشکل از نمایندگان قوای مقننه، قضائیه، مجریه، اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف و سازمان امور مالیاتی به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، همه بخشنامه های مالیاتی در این زمینه بررسی و به صورت یک بخشنامه تجمیعی مصوب شد.
بر اساس این بخشنامه، مودیان برای ثبت نام باید فقط به سامانه www.tax.gov.ir مراجعه کرده و به بارگذاری اطلاعات در سامانه دیگری نیاز ندارند.
همچنین مدارک مالیاتی مورد نیاز صدور گواهی به ارائه اظهارنامه های دوره مشمولیت که تا زمان ثبت نام اظهار نشده است تقلیل یافت.
مدت اعتبار گواهی مودیان حائز شرایط جدید نیز برای بار نخست 6 ماه شد.
بر اساس تصمیم این هیات، مدت اعتبار گواهی برای افرادی که بدهی مالیاتی خود را پرداخت کرده یا ترتیب پرداخت آن را داده اند، 12 ماه تعیین شد.
مدت اعتبار گواهی برای مودیان خوش حساب به 24 ماه افزایش و مدت زمان صدور گواهینامه به هفت روز کاهش یافت.
همچنین برای تسریع در صدور گواهینامه، مودیان می توانند از یک ماه پیش از پایان انقضای اعتبار، درخواست تمدید را ارائه کنند.
با تصمیم هیات مقررات زادیی، در صورت لغو اعتبار گواهینامه مودی، معاملات مودی مشروط به احراز اصالت مبتنی بر حسابرسی مالیاتی، تا تاریخی که اعتبار لغو نشده، قابل قبول است.
مودیان مالیاتی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دبیرخانه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز کسب و کار به نشانی www.bei.mefa.ir مراجعه کنند.
این هیات بر اساس ماده 57 قانون رفع موانع تولید و با هدف بهبود فضای کسب و کار برای فعالان اقتصادی بویژه بخش خصوصی تشکیل شده است.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 766226

وب گردی

وب گردی