وزیر علوم: دولت یازدهم ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها را تقویت کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دولت یازدهم ارتباط صنعت و دانشگاهها تقویت شد و این امکان فراهم شد که استادان و دانشجویان دکترا فرصت های مطالعاتی خودرا در صنایع داخل کشور بگذرانند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد فرهادی در مراسم امضای تفاهم نامه ده جانبه طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو با اشاره به حضور دانشگاههای صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر در این پروژه گفت: با تفاهم نامه هایی که وزارت علوم با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد کرد زمینه حضور دانشمندان و دانشگاهیان در صنایع کشور فراهم شده است و دانش آموختگان دوره دکترا می توانند به عنوان محقق دوره پسا دکتری در مراکز صنعتی در خصوص موضوعات خاصی پژوهش کنند.

وی افزود: همچنین با هماهنگی هایی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است، دانش آموختگان دانشگاهها باید در دوره های کارورزی در صنایع و کارخانه ها شرکت کرده و برای ورود به بازار کار تجربه کسب کنند.

وزیر علوم اظهار داشت: در بازنگری برنامه های درسی بویژه در رشته های فنی و مهندسی به موضوع مهارت آموزی و انطباق برنامه های درسی با بازار کار و نیازهای جامعه توجه شده است و تعداد واحدهای درسی عملی نسبت به گذشته تا ۳ برابر افزایش یافته است.

دکتر فرهادی با اشاره به تحصیل ۸۰۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و ۹۶ هزار دانشجو دوره دکترا گفت: همسویی پژوهش ها و پایان نامه های این جمعیت عظیم با نیازهای کشور می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی افزود: در راستای ایجاد ارتباط میان محققان با سازمانها و شرکت های خصوصی نیازمند پژوهش، سامانه موسوم به ساعت در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات وزارت علوم" ایرانداک" راه اندازی شده است که این سامانه پیوند میان پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال می‌کند و سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند.

گفتنی است مراسم امضای تفاهم نامه ده جانبه طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو امروز با حضور وزرای علوم تحقیقات و فناوری و صنعت، معدن و تجارت در محل شرکت ساپکو برگزار شد و بر اساس این تفاهم نامه ۲۳ محصول مختلف در ۱۰ سال آینده تولید خواهند شد و اولین محصول در کمتر از سه سال آینده روانه بازار می شود.

کد خبر: 766228

وب گردی

وب گردی