تعرفه امسال واردات خودرو تغییر نمی کند

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: امسال تعرفه واردات خودرو تغییر نمی کند و مصوبه واردات 40 و 55 درصدی پارسال نیز به قوت خود باقی است.

به گزارش ایسکانیوز؛ مسعود کرباسیان امروز (سه شنبه) درباره برخی شائبه ها مبنی بر موافقت دولت با کاهش تعرفه واردات خودرو افزود: اگر تعرفه سالیانه کم شود، پس واردات ارزان می شود، بنابراین برخی معتقدند تعرفه های 40 یا 55 درصدی زیاد است و باید آن را کم کرد تا خودروساز بتواند با مدل های خارجی رقابت کند.
به گفته وی، با توجه به اینکه نرخ ارز ثابت است، تعرفه کنونی زیاد بالا نیست.
وی با طرح این سوال که ما در سال تولید و اشتغال هستیم چرا باید تعرفه واردات خودرو کاهش یابد؟ گفت: این استدلال صحیح نیست که باید تعرفه خودرو را کاهش داد؛ به هر حال ما باید از تولید ملی حمایت کنیم.
رئیس کل گمرک همچنین درباره کشف کالاهای قاچاق گفت: برخی کشفیات، جرایم سازمان یافته است و برخی دیگر را افراد عادی انجام می دهند، موارد قاچاق سازمان یافته توسط تعزیرات به وزارتخانه، دستگاه قضا، ناجا و ... ابلاغ می شود که ارقام بزرگی نیز است.
کرباسیان اضافه کرد: خوشبختانه بخش های نظارت بر مبارزه با پولشویی و سیستم بانکی نیز به این مقوله ورود پیدا کرده اند و با آن دسته افرادی که به صورت سازمان یافته این تخلف ها را انجام می دهند برخورد می شود.
وی که برای پیگیری اجرای مصوبات مرتبط با اقتصاد مقاومتی به سمنان سفر کرده است افزود: ما نباید به دنبال کارهای خرد باشیم و درباره موضوع قاچاق به انحراف برویم؛ بنابراین باید دنبال موارد سازمان یافته بود.
کرباسیان اضافه کرد: گمرک نشان داد شاید شمار پرونده ها افزایش نیافته باشد اما رقم ریالی و میزان کشفیات در گمرک ارزش ریالی بسیار بالایی دارد و این نشان می دهد باید با جرایم سازمان یافته برخورد شود.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهندهک

402

کد خبر: 766230

وب گردی

وب گردی