نفت - تراکتورسازی؛ جدال ژنرال و شهریار برای کسب جام

جام حذفی فوتبال با برگزاری فینال جام حذفی بین تیم‌های نفت تهران و تراکتورسازی و معرفی قهرمان به پایان می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز، فصل 95-96 فوتبال ایران فردا (پنجشنبه) با برگزاری فینال جام حذفی بین تراکتورسازی تبریز و نفت تهران در ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر به پایان می‌رسد تا از چهره دومین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا رونمایی شود. در این دیدار که از ساعت 20:30 فردا آغاز می‌شود تراکتورسازی می‌تواند با فتح جام حذفی، نماینده دوم ایران لقب بگیرد و خطر کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا را از خود دور کند. نفت هم تنها امیدش برای کسب سهمیه آسیایی پیروزی مقابل شاگردان قلعه‌نویی است.

جام حذفی امسال یکی از «پرانصراف‌ترین» مسابقات جام حذفی در دوره‌های قبل بود. 16 تیم از حضور در مسابقات انصراف دادند که دلیل بیشتر این کناره‌گیری‌ها، مشکلات مالی تیم‌ها بود. تیم نفت و گاز گچساران را می‌توان شگفتی‌ساز جام حذفی این فصل دانست که با حذف تیم‌های خوزستانی فولاد و استقلال خوزستان، به جمع هشت تیم برتر این مسابقات راه یافت. در این میان اما نمی‌توان از نام قشقایی شیراز گذشت که توانست پرسپولیس را در ضربات پنالتی، از دور رقابت‌ها حذف کند.

تراکتورسازان بدون رویارویی با تیم‌های لیگ برتری تا مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی بالا آمدند و ذوب آهن، مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها، تنها تیم لیگ برتری بود که تراکتورسازی تا پیش از فینال، موفق به شکست آن شد. فولاد یاسوج، ملوان انزلی، آینده‌سازان برق شیراز و نفت و گاز گچساران، رقبای تیم تبریزی پیش از حضور در نیمه‌نهایی بودند.

نفتی‌ها نیز چنین وضعیتی را تا پیش از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی تجربه کردند. این تیم با پیروزی مقابل مهرگان دره‌شهر ایلام، نساجی قائمشهر و شهرداری فومن، به جمع هشت تیم برتر رسید و در این مرحله با شکست استقلال به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. نفت در این مرحله با پیروزی مقابل سپاهان در دیداری جنجالی که داوری بازی بسیار مورد انتقاد قرار گرفت و علی دایی نیز از کنار زمین اخراج شد، با تک‌گل ایمان مبعلی از روی نقطه پنالتی، زردپوشان اصفهانی را شکست داد و به فینال رسید.

طبق اعلام سازمان لیگ برتر فوتبال ایران، جاسم کرار تنها محروم تیم تراکتورسازی از این مسابقه است، اما نفت تهران، علی دایی سرمربی خود، عباس بوعذار، توحید غلامی و احمد آل‌نعمه را به خاطر محرومیت به همراه ندارد. میلاد فخرالدینی، ایمان مبعلی و ارسلان مطهری هم مصدوم هستند و به بازی فردا نمی‌رسند.

علی دایی می‌تواند با فتح جام حذفی 96-95، سومین جام حذفی خود را بالای سر ببرد. او پیش‌تر دو بار با پرسپولیس به قهرمانی این رقابت‌ها رسیده بود. نفتی‌ها نیز که تاکنون به هیچ مقام قهرمانی نرسیده‌اند، بزرگترین افتخار خود در جام حذفی را در فصل 94-93 می‌بینند که آن هم با پیروزی 3 بر یک ذوبی‌ها همراه بود. تراکتورسازی اما سه بار به فینال جام حذفی راه یافتند. فصل 56-55 نخستین دوره جام حذفی کشور برگزار شد. تیم‌های ملوان بندرانزلی و تراکتورسازی در این دوره به فینال رسیدند که ملوانان با پیروزی 4 بر یک، جام را فتح کردند. تراکتورسازان در فصل 74-73 با راهیابی به فینال جام حذفی، حریف بهمن کرج در این بازی شدند که در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت، 2 بر یک شکست خورد و برای دومین بار دستش از جام قهرمانی کوتاه شد. فصل 93-92، نخستین جام تراکتورسازی در تاریخ این باشگاه کسب شد که آن هم با پیروزی یک بر صفر مقابل مس کرمان رقم خورد.

این مسابقه، یادآور دیدار تلخ 25 اردیبهشت 94 است که جام قهرمانی را از هر دو تیم دور کرد. مسابقه‌ای که 3 - 3 مساوی شد اما به خاطر پخش شایعه تساوی 2 -2 تیم‌های سپاهان و سایپا پس از پایان بازی، هواداران آذری از خوشحالی به خیال کسب عنوان قهرمانی به زمین مسابقه آمدند و خوشحالی کردند، خنده‌ای که دقایقی بعد و پس از اینکه متوجه شدند سپاهان با پیروزی 2 بر صفر مقابل سایپا قهرمان لیگ برتر شده است، روی لبان پرشورها خشکید.

جام حذفی می‌تواند پایانی شیرین بر فصلی پرهیجان و البته سرشار از مشکل یکی از دو تیم باشد. تراکتورسازی می‌تواند با شکست نفت، دومین جام تاریخ خود را کسب کند و دوباره، شور و شادی را به جمع پرشورها بازگرداند. بازیکنان نفت هم که پیش‌تر آنها اعلام کرده بودند قصد ندارند در این تیم بمانند، می‌خواهند با خاطره‌ای خوش، نفت را به مقصد تیم جدید خود ترک کنند.

دریافت کننده: صدف خالقی - انتشاردهنده:

602

کد خبر: 766272

وب گردی

وب گردی