رحیمی: ضرورت حفظ برجام یک ضرورت ملی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نوشت: ضرورت حفظ برجام یک ضرورت ملی است.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: توافق هسته‌ای و دستاوردهای آن در حالی این روزها در فضای انتخابات، دستاویز تخریب دولت قرار گرفته است، که اساساً برجام یک دستاورد حاکمیتی است که با سیاست‌ها و روش‌های مدبرانه دولت یازدهم حاصل شده است.

در تشریح دستاوردهای این توافق بین‌المللی به موارد متعددی می‌توان اشاره کرد اما اجمالاً می‌توان گفت که فضای «ایران هراسی» در سایه برجام تبدیل به «ایران گرایی» شده است. چهره شکننده و تصویر نادرستی که هر روز از ایران در دنیا انعکاس می‌یافت، در لوای مذاکرات هسته‌ای و ارتباط دیپلمات‌های خبره ایرانی با همتایان خارجی خود و بخصوص ارتباطات رسانه‌ای و حضور در برنامه‌ها و همایش‌های مختلف بین‌المللی تغییر یافت و منجر به آن شد که دنیا با چهره واقعی مردم ایران آشنا شود.
در حوزه تجاری، حمل و نقل، توسعه بازارهای انرژی، افزایش تولید نفت و... تحولات بسیار مثبتی رخ داده است. امنیت موجود در کشور بدون تردید محصول فداکاری‌های ایثارگران، مقاومت مردم و توان دفاعی کشور است اما قابل انکار نیست که بخش قابل توجهی از اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون دیپلماسی دولت تدبیر است. بدون تردید از فواید و امتیازات حاصل شده تنها دولتمردان یا طرفداران دولت بهره نمی‌برند بلکه همه از مزایای آن استفاده می‌کنند.
بر همین اساس هم باید گفت که ضرورت حفظ برجام یک ضرورت ملی است. مایه تأسف است که برخی نامزدهای انتخاباتی یا جریان‌های سیاسی همسو با آنها که خود نیز همانند همه ایرانیان از فواید این توافق بهره‌مند شده‌اند، آن را دستمایه سیاه نمایی انتخاباتی کنند و با طرح سؤال‌های بی‌اساس اذهان عمومی را مشوش کنند.
این البته به معنای بستن راه بر منتقدان نیست. اما انتظار آن است که انتقادهای فنی و حقوقی به دولت، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس منتقل شود، در رسانه‌ها مطرح گردد که هم برجام را تقویت کند و هم مطالبه گری ایران را برجسته نماید. آنچه از سوی مخالفان بیان می‌شود اما نه نقد که تخریب است بخصوص که هیچ راهکار و برنامه جایگزینی هم از سوی مدعیان ارائه نمی‌شود.
آنها تنها به این جمله که به برجام متعهد خواهند بود، بسنده می‌کنند اما همزمان انتقادهای بی‌اساس را هم ادامه می‌دهند و خواستار محاکمه ظریف می‌شوند. اما نمی‌گویند که برای نقدهای مطرح شده از سوی خودشان چه راهکاری دارند. این شیوه از مواجهه با توافقی که ماحصل اجماع نظام و مردم بوده است، نه نقد که سیاه نمایی با هدف عوام فریبی است.
البته به مدد هشیاری و بیداری مردم، مخالفان از این نمد نخواهند توانست کلاهی برای خود بسازند. این انتقادهای تخریبی پیش از این و در آستانه انتخابات مجلس دهم هم مطرح می‌شد اما اکثریت مردم بی‌توجه به آنها راه و مسیر انتخابی خود را رفتند.

302/302

کد خبر: 766317

وب گردی

وب گردی