افتتاح مترو  فرودگاه امام تا پایان شهریور

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افتتاح خط 6، 7 و فرودگاه امام خمینی(ره) تا پایان شهریور ماه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا مازیار حسینی عصر امروز سه شنبه در اولین جشنواره ترافیک و گرافیک اظهارکرد: امروز شرایط ترافیکی ما به گونه‌ایست که بیشتر از آنکه نیازمند زیرساخت‌ها باشیم به کار فرهنگی و ارتقای سطح دانش ترافیکی مردم نیازمندیم.

وی با بیان اینکه شهرداری و پلیس دریافته‌اند که برای حل مسئله ترافیک چاره‌ای به جز استفاده از زبان هنر نیست، گفت: بر همین اساس تفاهم‌نامه‌ای با حوزه هنری منعقد شده است تا تئاترهای خیابانی در راستای ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی مردم اجرا شود و همچنین اولین جشنواره گرافیک و ترافیک برگزار شد تا در راستای آموزش شهروندان، هنرمندان گرافیک طرح‌های خود را ارائه دهند، چرا که معتقدیم گاهی اثرگذاری یک پوستر یا اثر گرافیکی بسیار بیشتر از ساعت‌ها بحث و آموزش است.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سرانجام افتتاح متروی خط 6، 7 و فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان اینکه روز گذشته مجددا تست گرم ایستگاه‌های محمدیه تا میدان صنعت انجام شد تصریح کرد: خوشبختانه در مراحل جزئی و نصب پله برقی هستیم. چرا که بر حسب دستور شهردار تهران باید تمام ایستگاه‌های مترو با پله برقی و آسانسور افتتاح شود.

وی با بیان اینکه حفاری خط 6 مترو با یک زمان 18 ماهه استثنایی انجام شد گفت: امیدواریم نیمه اول امسال بخش اعظمی از خط 6، 7 و فرودگاه امام خمینی (ره) را افتتاح کنیم.

حسینی در مورد راه اندازی تاکسی‌های اینترنتی نیز با بیان اینکه کارپینو متعلق به شهرداری نیست بلکه تنها شرکتی است که مجوزهای لازم را برای فعالیت از شهرداری تهران اخذ کرده است گفت: ممکن است در آینده نزدیک چندین اپلیکیشن دیگر نیز وارد بازار شوند و ما ممنوعیتی برای ورود تکنولوژی‌های جدید در حوزه حمل و نقل نداریم و تنها دلنگرانی ما امنیت سفر شهروندان است؛ چرا که اتفاق یک بار می‌افتد و باید مانع از آن شویم که شهروندی به خاطر عدم رعایت قوانین دچار حادثه شود.

وی همچنین در مورد فعالیت پارکبان‌ها به ایسنا گفت: فعالیت پارکبان‌ها ممنوع اعلام شده و طرح ممنوعیت کار پارکبان‌ها در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس بر اساس مصوبه شورا باید به جای پارکبان، پارکومتر برای مدیریت پارک حاشیه‌ای در معابر نصب شود و به زودی شهروندان شاهد نصب پارکومترهای جدید در معابر خواهند بود.

معاون شهردار تهران در مورد بررسی لایحه افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی که به شورای حل اختلاف کشیده شده است نیز گفت: ما نگران مترو و اتوبوس نیستیم چرا که در حوزه اتوبوسرانی نسبت به خرید خدمت و در حوزه مترو نیز نسبت به تزریق یارانه اقدام می‌کنیم و تنها دلنگرانی ما رانندگان تاکسی هستند چرا که تاکسی برای خودشان است و علاوه بر هزینه‌های زندگی هزینه نگهداشت نیز بالاست و عدم افزایش نرخ کرایه و یا ثابت نگهداشتن نرخ کرایه‌، ظلم در حق تاکسیرانان است و ما در حال پیگیری هستیم تا هر چه زودتر افزایش نرخ کرایه‌ها ابلاغ شود اما به نظر می‌رسد این مسئله به بعد از برگزاری انتخابات موکول شده و امیدواریم این مسئله حل شود.

همچنین زمردیان معاون آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه طی تفاهم‌نامه‌ای با حوزه هنری، اجرای تئاترهای خیابانی در راستای ارتقای سطح آموزش و آگاهی‌های ترافیکی مردم در دستور کار قرار گرفت، گفت: در آستانه نوروز در 20 نقطه شهر تهران و پنج ایستگاه مترو این نمایش‌های ترافیکی برگزار شد و همچنین برای نخستین بار جشنواره ترافیک و گرافیک در راستای ایجاد بانک اطلاعاتی از طرح‌های گرافیکی ترافیکی انجام شد که 630 اثر به دبیرخانه ارسال و نهایتا 100 اثر انتخاب شد که به زودی این آثار گرافیکی در سطح شهر، بدنه اتوبوس و بیلبوردهای پایتخت نصب می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته آگاهی بخشی مردم در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیک را در دستور کار قرار داده‌ایم و امسال هوشیارسازی و افزایش جلب مشارکت مردم را سرلوحه کار قرار دادیم اظهار کرد:‌ امسال شعار کارهای ما احترام به عابر پیاده و توسعه حمل و نقل پاک و به خصوص دوچرخه است که با هشتک از خودمان شروع کنیم و در سطح فضای مجازی فعالیت خود را آغاز و توسعه خواهیم داد.

دریافت کننده:فهیمه رنجوری/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/705

کد خبر: 766330

وب گردی

وب گردی