صالحی امیری: من به جای شهردار تهران بابت آب گرفتگی سالن های نمایشگاه عذرخواهی می کنم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دیروز و در ششمین روز از برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از این نمایشگاه بازدید کرد و با گفت و گو با ناشران و مراجعه کنندگان در جریان مشکلات آن ها قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از ششمین روز از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز در بازدیدی که از نمایشگاه کتاب داشتم عمده گلایه های ناشران و مراجعین در سالن کودک و نوجوان مساله گرما و عدم شرایط سرمایشی و نبود آب بود.

وی افزود: قرار شد مساله سرمایش از سوی شهرداری پیگیری شود و آب معدنی در این سالن بدون دریافت هزینه ای در میان ناشران و مراجعه کنندگان توزیع شود.

وی درباره پرسشی مبنی بر چگونگی زیرساخت های شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: انتظار می رفت که شهرداری تهران در جهت توسعه زیرساخت های شهر آفتاب اقدامات و تعهدات خود را انجام می داد ولی متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت.

وی درباره پرسش دیگری مبنی بر دیدار اخیر خود با نمایندگان بانک شهر ادامه داد: دیدار ما با مدیران عامل بانک های ملی، صادرات، آینده و شهر و جمعی از شرکت های سرمایه گذاری و برخی بیمه ها برای سرمایه گذاری بانک ها و شرکت ها در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر بود.

وی افزود: بر اساس این دیدار به این تفاهم رسیدیم که با بانک های بزرگ از جمله ملی، صادرات، آینده و شهر و با چند شرکت با مجموعه سرمایه گذاری مانند سازمان بازنشستگی و بیمه رازی شرکتی را در سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر ثبت شود و در بورس هم این امر پذیرفته شد که از روزهای آینده پذیره نویسی آن آغاز می شود.

صالحی امیری گفت: هدف از تشکیل این شرکت این است تا بتوانیم بخشی از منابع موجود در حوزه های بانک ها بیمه ها و بخش خصوصی را به سمت اقتصاد فرهنگ و هنر و سرمایه گذاری در حوزه های سینما، نشر، چاپ، تئاتر، نقاشی و هنرهای تجسمی سوق دهیم تا بر اساس شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است بخشی از اولویت های ما در حوزه اشتغال و تولید محقق شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پرسشی مبنی بر تغییر محل برگزاری نمایشگاه کتاب از شهر آفتاب به محل دیگری گفت: هر تصمیمی درباره تغییر محل برگزاری نمایشگاه با محوریت معاونت امور فرهنگی وزارتخانه و موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران خواهد بود. در حال حاضر تصمیمی بر تغییر این محل نداریم.

وی در عین حال تصریح کرد: معتقدم تغییر محل برگزاری نمایشگاه کتاب به مصلحت نیست و شهر آفتاب با توجه به فضای گسترده و زیرساخت های آن مناسب ترین محل با هدف برگزاری نمایشگاه ها است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: من به جای شهردار تهران بابت آب گرفتگی سالن های نمایشگاه که ناشی از باران بود از ملت و ناشران عذرخواهی می کنم. این سختی ها حتی در زیر ساخت های دایمی نمایشگاه نیز وجود داشت و انتظار می رفت شهرداری به رفع نوقص بپردازد اما متاسفانه به تعهدات خود عمل نکرد و امیدوارم خسارات وارده به ناشران از سوی آن پرداخت شود.

وی در عین حال تاکید کرد: انتظار داریم مسوولین شهرداری صدای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بشنود زیرا تداوم این وضعیت در میزان استقبال مردم و ناشران از نمایشگاه تاثیرگذار خواهد بود.

دریافت و انتشار:سلیمی

500

کد خبر: 766390

وب گردی

وب گردی