تبادل استاد میان پژوهشگاه علوم انسانی و انجمن ترویج زبان فارسی

تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و انجمن ترویج زبان و ادب فارسی به امضا رسید.

به گزارش ایسکانیوز، این تفاهم نامه از سوی دکتر سید سجاد علم الهدی به نمایندگی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از یکسو و دکتر سید علی اصغر میرباقری فرد به عنوان رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی از سوی دیگر، پس از مذاکره پیرامون زمینه های همکاری، به امضاء رسید.

علم الهدی پس از اشاره به ظرفیت های بالای پژوهشگاه گفت: با همکاری انجمن باید بتوانیم ارتباط بین نسلی در جامعه ایجاد کنیم و در این راه شورای بررسی متون پژوهشگاه با بیش از ۲ هزار استاد ارتباط مؤثری می‌تواند داشته باشد و البته شبکه نخبگانی پژوهشگاه نیز در این مسیر از پتانسیل بالایی برخوردار است.

وی افزود: پژوهشگاه علوم انسانی سه مجله علمی_ پژوهشی در رشته ادبیات دارد (یک مجله به زبان عربی) که می تواند زمینه های همکاری را افزایش دهد.

دکتر میرباقری فرد نیز از آمادگی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی برای تشکیل کارگروه های مختلف در حوزه ادبیات، تصحیح متون، ادبیات معاصر، تشکیل گردهمایی های مشترک و ظرفیت های انجمن برای همکاری فی مابین خبر داد.

موضوع این تفاهم نامه نیز در زمینه تبادل استاد، تدوین درسنامه و جزوات آموزشی، تبادل اطلاعات علمی، همکاری در زمینه نشر مشترک کتاب و ... بود که طرفین خواهان ارتباط و همکاری مؤثر در خصوص مفاد تفاهم نامه شدند.

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 766405

وب گردی

وب گردی