«سمت» و دانشگاه قائد اعظم پاکستان در علوم انسانی همکاری می کنند

سازمان مطالعه و تدوین (سمت) و دانشگاه قائد اعظم پاکستان در زمینه علوم انسانی با هم همکاری‌های علمی انجام می دهند.

به گزارش ایسکانیوز، در ملاقات دکتر موسوی مشاور بین الملل سازمان مطالعه و تدوین (سمت) و مقامات دانشگاه قائد اعظم پاکستان، همکاری‌های علمی فی مابین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سیدرسول موسوی مشاور بین‌الملل سازمان سمت که به اسلام آباد سفر کرده است، با دکتر جاوید اشرف نایب رئیس دانشگاه قائد اعظم پاکستان دیدار کرد و درباره موضوعاتی از جمله انتشار کتب دانشگاهی مشترک، برگزاری نشست‌های علمی مشترک، مبادله محقق و پژوهشگر و اعطای فرصت مطالعاتی مذاکره کردند.

در این دیدار، طرف پاکستانی ضمن استقبال از همکاری‌های دانشگاهی و پژوهشی با اشاره به موافقتنامه‌های به امضا رسیده بین وزارتخانه‌های آموزش عالی دو کشور که عمدتاً در موضوعات مرتبط به علوم فنی و مهندسی است، از همکاری در عرصه علوم انسانی استقبال کرد.

در این ملاقات که رئیس مرکز دانشکده علوم اجتماعی و رؤسای مراکز مطالعاتی وابسته به دانشگاه قائد اعظم حضور داشتند، اهمیت علوم انسانی در جهان امروز و ضرورت همکاری‌های پژوهشی در موضوعات علوم انسانی بین ایران و پاکستان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در سفر هیأت این دانشگاه به تهران، موافقتنامه همکاری‌های دوسویه با «سمت» را به امضا برسانند.

مشاور بین الملل «سمت» در این ملاقات یک دوره از کتاب نگارگری در ایران را به نایب رئیس دانشگاه قائد اعظم اهدا کرد.

مطابق قانون پاکستان، رئیس جمهور پاکستان سمت ریاست دانشگاه قائد اعظم را برعهده دارد و تمام امور دانشگاه زیر نظر دکتر جاوید اشرف نایب رئیس دانشگاه، انجام می شود.

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 766409

وب گردی

وب گردی