رئیس سازمان امورعشایر: نباید از ظرفیت اقتصادی عشایر غافل بود

رئیس سازمان امور عشایر که درجمع عشایر سپیدان استان فارس حضور یافته بود ظرفیت اقتصادی این قشر در زمینه های مختلف را یادآور شد و گفت:‌ نباید از این توانمندی ها برای رونق اقتصاد کشور غافل شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ کرمعلی قندالی شامگاه سه شنبه در این اجتماع،از عشایری که برای جذب گردشگران و طبیعت گردان فعالیت دارند تقدیر کرد و افزود:‌ بهترین نقاط برای طبیعت گردی و جذب توریسم، حوزه عشایری است که از این ظرفیت نیز نباید غافل شویم .
وی خطاب به عشایر ادامه داد: ‌شما باید طوری عمل کنید که گردشگرانی که در مناطق عشایری حضور دارند هر کدام سفیران امنیت کشور باشند و از توان و ظرفیت های ما خوب تعریف کنند.
در این مراسم قندالی دستور داد به دانش آموزانی که خواستار لپ تاپ هستند، این نوع تجهیزات اهدا شود.
رئیس سازمان امور عشایر همچنین گفت: در سه سال گذشته 700 هزار تن علوفه مدت دار بین عشایر توزیع شده که مبلغ 150 میلیارد تومان به نفع آنان شده است.
قندالی اضافه کرد:‌سال گذشته برای اولین بار 100 میلیارد تومان با سود چهار درصد به صورت زنجیره ای به 15 هزار خانوار عشایری اعطا شد که در سال جاری این مبلغ به 150 میلیارد تومان افزایش یافته که در حال پیگیری برای جذب اعتبار هستیم.
وی گفت: همچنین در حوزه های بهداشتی، فرهنگی ، آموزشی طرح هایی پیش بینی شده و برای خرید محصولات می بایست تشکل های مردمی وارد میدان شوند و ما هم حمایت می کنیم و مشکلی برای خرید دام نداریم و همه خسارت های بیمه ای پرداخت شده و هیچ کسی در این زمینه طلبکار نیست.
قندالی بیان کرد: وظیفه داریم که بیمه اجتماعی عشایر را بجد دنبال کنیم و از عشایر هم می خواهیم که نسبت به بیمه محصولات و دام های خود غافل نشوند
در این مراسم نمایندگان طایفه های عشایری مشکلات خشکسالی، سرقت احشام ، آب شرب را بیان کردند و خواستار مسلح شدن عشایر و تقویت سپاه عشایر و تامین علوفه به قیمت دولتی، تامین آذوقه و تامین انرژی خورشیدی شدند.
سپیدان به مرکزیت اردکان حدود 90 کیلومتری شمال غربی شیراز واقع شده است.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 766474

وب گردی

وب گردی