نخستین رویداد تحول به توان دانشجو در دانشگاه تهران برگزار شد

نخستین رویداد تحول به توان دانشجو؛ در خصوص همکاری در پروژه‌های نوآورانه فناوری اطلاعات، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در این رویداد که به همت مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر متولیان، مسئول برگزاری مراسم با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تلاش کردیم از دانشجویان در پروژه‌های فناوری اطلاعات دانشگاه استفاده کنیم، گفت: «تجربه موفقی در این‌باره به‌دست آوردیم و بر آن شدیم در یک سامان‌دهی و برنامه مشخص دانشجویان را وارد این عرصه کنیم».

وی افزود: «تلاش و همت ما بر این است که از توان و نشاط دانشجویان در کارهای دانشگاه استفاده کنیم و حمایت‌های لازم را در راستای ورود آن‌ها به حیطه شغلی مناسب انجام دهیم».

متولیان، ایجاد یک اکوسیستم نوآور که افراد در آن ایده ارائه دهند و این ایده‌ها گسترش یابند و از آن ارزش خلق شود را از آثار برگزاری این رویداد برشمرد و گفت: «در واقع به‌دنبال ایجاد زمینه‌کاری برای دانشجویان آی تی، کامپیوتر و مهندسی صنایع و حمایت از ایده‌ها و شکوفایی آن و در نهایت معرفی افراد به شرکت‌های مرتبط هستیم.».

دکتر محمودرضا هاشمی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران، استفاده از پتانسیل موجود در دانشگاه و در بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه، با توجه به تجربه‌های موفق گذشته را هدف برگزاری این رویداد توصیف کرد.

وی گفت: «در واقع این افراد جزو بهترین نیروهای فنی کشور محسوب می‌شوند و بسیاری از شرکت‌های بیرون از دانشگاه به دنبال جذب آن‌ها هستند».

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی، پرونده الکترونیکی در بخش دانشجویی، سامانه اطلاعات پژوهشی اعضای هیأت علمی و دیگر سامانه‌هایی که مورد استفاده کارمندان دانشگاه است را از جمله تجربه‌های موفق گذشته دانشجویان که به‌دست آورده‌اند، و دانشگاه از آن بهره بردار است توصیف کرد.

هاشمی، در توصیف این طرح گفت: «دانشجو در یک محیط علمی در درون دانشگاه در حال انجام یک کار صنعتی است، که این امر دو نتیجه به همراه خواهد داشت هم دانشگاه از دانشجوی خود بهره می‌برد و هم دانشجو ثمره تحصیل و توان خود را خواهد دید».

وی افزود: «انتخاب عنوان اکوسیستم نوآوری از این جهت بود که از جذب، توانمند سازی، رشد و تبدیل نیروی جدید به نیروی باتجربه برای ورود به بخش صنعت و بازار بیرون چرخه‌ای شکل بگیرد، و در نهایت از دل این نیروها شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شود».

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی گفت: «تا به امروز به صورت غیر رسمی و از طریق استادان در کلاس‌های درس و ایمیل‌های گروهی دانشجویان را از پروژه‌ها و طرح‌های موجود جذب می‌کردیم، اما در حال ساخت سامانه و اپلیکیشنی توسط خود دانشجویان هستیم که موقعیت‌های کاری و تخصصی که در مرکز وجود دارد به دست افراد برسد و این چرخه برقرار شود».

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204/201

کد خبر: 766496

وب گردی

وب گردی