دانشگاه گیلان دانشجویان اوکراینی می پذیرد

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به تجربه‌های موفق دانشگاه گیلان در زمینه تبادل دانشجو با دانشگاه‌های سایر کشورها، آمادگی دانشگاه برای جذب دانشجویان زبان فارسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دوره های زبان آموزی از دانشگاه های اوکراین را اعلام کرد.

‌به گزارش ایسنا، دکتر احمد رضی در نشست با سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه گیلان در عرصه‌های مختلف به پتانسیل دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و خواستار برقراری ارتباط با دانشگاه‌های تراز اول اوکراین در این زمینه شد .

او با اشاره به تجربه‌های موفق دانشگاه گیلان در زمینه تبادل دانشجو با دانشگاه‌های سایر کشور ها، آمادگی دانشگاه برای جذب دانشجویان زبان فارسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دوره های زبان آموزی از دانشگاه‌های اوکراین را اعلام نمود .

محمد بهشتی منفرد سفیر ایران در اوکراین نیز در این نشست گفت:کشور اوکراین کشوری با قدمت زیاد است که فعالیت‌های کشاورزی مکانیزه در آن بسیار مطرح است.

او افزود: از مجموع ۲۴ استان این کشور ۲۲ استان به دلیل بارندگی کافی برای کشاورزی نیاز به آبیاری ندارند که این موضوع باعث شده تا این کشور در کشت غلات یکی از کشورهای سرآمد دنیا باشد.

سفیر ایران در اوکراین ضمن اشاره به تخصصی بودن دانشگاه‌های اوکراین، برنامه تبادل استاد و دانشجو با این دانشگاه‌ها را در جهت گسترش روابط علمی سودمند دانست.

در این نشست مقرر شد با توجه به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صادراتی ایران که قرار است از ۱۵ لغایت ۱۸ شهریور در شهر کی‌یف اوکراین برگزار شود، شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور دانشگاه گیلان در این نمایشگاه حضوری پررنگ داشته باشند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204/201

کد خبر: 766509

وب گردی

وب گردی