ایران در دولت یازدهم در شاخص اشتغالزایی نسبت به جمعیت جزء 6 کشور دنیا شد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عملکرد دولت تدبیر امید در حوزه اشتغال به گونه ای بود که ایران یکی از 6 کشور نخست دنیا در شاخص ایجاد اشتغال نسبت به جمعیت کل کشور شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ عیسی منصوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، قرار گرفتن ایران در بین 6 کشور نخست دنیا در شاخص ایجاد اشتغال نسبت به جمعیت، با برنامه های دولت تدبیر و امید افتخار بزرگ و قابل اعتنایی است.
وی ادامه داد: وقتی رشد اقتصادی وجود ندارد، نمی توان توقع ایجاد اشتغال داشت، اما دولت یازدهم با تشخیص و بررسی دقیق حوزه هایی که ظرفیت اشتغال بالا دارند و کمک در خدمات، بنگاه های خرد و ایجاد اشتغال غیررسمی توانست این موفقیت را به دست آورد.
وی تصریح کرد در سال 92 حدود 712 هزار شغل، در سال 94 حدود 667 هزار و شغل و در سال 95 حدود 616 هزار اشتغال خالص در کشور ایجاد شده که با مقایسه با دوره های قبل و با توجه به قرار داشتن در دوره رکود و پس از رکود، این میزان اشتغال در دولت یازدهم قابل توجه است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت یازدهم به دنبال پیاده سازی طرح اشتغال فراگیر در بخش های مختلف و با مشارکت همه شرکای اجتماعی است که این طرح در ابتدای سال در هیات دولت مطرح شد و بعد فرآینده پیاده سازی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای عالی اشتغال دنبال شد و نتایج آن برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اشتراک گذاشته شده است.
منصوری یادآور شد: طرح آموزش در محیط واقعی کاری یکی از زیرمجموعه های طرح اشتغال فراگیر است که با استفاده از این طرح کوشش می شود تا برای کسانی که دنبال ورود به بازار کار هستند فرصت ایجاد ارتباط و و آموزش در محیط واقعی کار فراهم شود.
وی تاکید کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه و بودجه 96 و ظرفیت اقتصادی کشور، هدفگذاری ایجاد 950 هزار شغل تعیین شده است که برای رسیدن به این میزان باید همه بخش ها و به ویژه بخش خصوصی مشارکت داشته باشند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای تحقق این طرح باید حوزه هایی که بیشترین ظرفیت را دارند هدفگذاری شوند و در کنار آن، میزان اشتغال پذیری نیروی کار را افزایش داد و طرح هایی مثل کارورزی دانش آموختگان، طرح آموزش در محیط واقعی کاری و ارایه مشوق های بیمه ای به کارفرمایانی که از نیروی کار جدید و یا اشتغال اولی ها استفاده می کنند در نظر گرفته شود.
تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی استان سمنان برای امسال 10 هزار و 573 شغل است، در سال ٩٥ هفت هزار و ٥٧٠ شغل به وسیله دستگاه های اجرایی و خصوصی این استان ایجاد شد، بر اساس آخرین اعلام کشوری، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.1 درصد و پس از استان مرکزی دارای کمترین نرخ بیکاری در بین استان‌های کشور است.
سهم اشتغال استان سمنان در بخش خدمات بیش از 45 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد است، تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد در بخش کشاورزی، حدود 22 درصد در بخش صنعت و معدن و 60 درصد مربوط به بخش خدمات است.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 766553

وب گردی

وب گردی