نعمت‌زاده:  نظام آموزشی با نیازهای بازار کار متفاوت است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آموزش‌های نظام آموزشی ما با آنچه مورد نیاز بازار کار است، متفاوت بوده و مدت زمانی برای جبران این نقیصه نیاز است.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمدرضا نعمت‌زاده عصر امروز(چهارشنبه) در دیدار با نمایندگان اصناف مختلف که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برای اولین بار صورت گرفت، گفت: طی این سال‌ها همواره علاقه‌مند به برگزاری چنین نشستی بوده‌ام اما فرصت کافی نبوده و این اولین حضور من در اتاق اصناف محسوب می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۱۷ تا ۱۸ درصد تولید ناخالص ملی در اختیار اصناف است که این رقم همانند وضعیت صنعت کشور است.

وزیر صنعت همچنین از اشتغال حدود شش میلیون نفر در بخش‌های مختلف صنفی خبر داد و گفت: اگر خانواده‌های این افراد را هم محاسبه کنیم بیش از ۲۰ میلیون نفر یعنی بالغ بر ۲۵ درصد جمعیت کشور در این بخش ارتزاق می‌کنند.

وی همچنین عنوان کرد: این افراد در ارتباط مستقیم با خدمت‌رسانی مردم هستند. البته شکایات مردم در طول تاریخ همیشه بوده و اکنون هم هست اما به هر حال اصناف نوعی ثبات ایجاد کرده‌اند و دیگر نمی‌بینیم که شخصی نیاز به خدمت یا محصولی داشته باشد و به آن دسترسی نباشد.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 766601

وب گردی

وب گردی