گفتگو و مناظره نیاز کنونی کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: گفتگو و مناظره، استفاده از فکر و نظر دیگران برای پیشبرد بهتر امور نیاز کنونی کشور است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شهریار عباسی در مراسم اختتامیه مرحله استانی ششمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران نشان خواجه نصیرالدین طوسی که در محل واحد ایلام برگزار شد گفت: مناظرات دانشجویی و کرسی‌های آزاداندیشی مورد حمایت اکثر مسئولان نظام است.

او ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی بزرگ‌ترین دانشگاه‌های جهان است که نقش بی‌بدیلی در تولید علم و تربیت نیروی متعهد و متخصص موردنیاز کشور داشته است.

عباسی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در سه سال گذشته رتبه علمی دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه‌بندی جهانی از 800 به 150 رسیده است و این مهم در ارتقای رتبه علمی ایران در جهان مؤثر بوده است بطوریکی با در نظر گرفتن خدمات علمی دانشگاه آزاد اسلامی رتبه علمی ایران اسلامی در جهان 16 بدون در نظر گرفتن نقش دانشگاه آزاد اسلامی این رقم به 22 می‌رسد.

او به موضوع گزاره فینال این مسابقات با عنوان«افزایش دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی نشان‌دهنده پیشرفت علمی کشور است» اشاره کرد و گفت: افزایش دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در سال‌های اخیر در ارتقای رتبه علمی کشور مؤثر بوده است.

عباسی با تقدیر از برگزاری ممتاز مسابقات مناظرات دانشجویی توسط جهاد دانشگاهی استان ایلام گفت: برگزاری این مسابقات باعث ایجاد نشاط بیشتر در دانشگاه و تقویت گفتگو و تعامل است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: حمایت‌های همیشگی استاندار ایلام از جامعه دانشگاهی کم‌نظیر است و ایشان علیرغم داشتن مشغله کاری فراوان در این ایام به‌واسطه احترامی که برای جامعه دانشگاهی و علی‌الخصوص دانشجویان قائل است در این دانشگاه حضور یافته و بایستی جامعه دانشگاهی استان قدردان نگاه بلند ایشان به دانشگاه‌ها باشند.

او گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان است که می‌تواند کمک‌کار دستگاه‌های اجرای برای فراهم کردن نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی آنان باشد.

عباسی افزود: زمینه لازم برای فعالیت‌های علمی ، تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم‌شده است و ما شاهدیم دانشجویان این دانشگاه در همه زمینه‌ها حضوری فعال و تأثیرگذار دارند.

در پایان این مراسم با حضور استاندار ایلام از گروه‌های اول تا سوم ششمین دوره مناظرات دانشجویی تجلیل شد.

گروه مناظره دانشجویی واحد ایلام برای دومین سال متوالی است که به مقام نخست مناظرات دانشجویی استان ایلام دست می‌یابد و به مسابقات منطقه‌ای اعزام می‌شود.

37 مرکز دانشگاهی و آموزش عالی در استان ایلام با بیش از 42 هزار دانشجو فعال است.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204/201

کد خبر: 766615

وب گردی

وب گردی