مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان:  44 روستای صعب العبور خوزستان در سال گذشته برق دار شدند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به برقدار شدن 44 روستا در مناطق صعب العبور و محروم در سال 95 گفت: تا پایان سال گذشته تعداد روستاهای برقدار در استان به سه هزار و 338 روستا افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز؛ رضا غضنفری چهارشنبه اظهار کرد: در سال 1395 ، تعداد 44 روستای فاقد برق با جمعیت 604خانوار در مناطق سخت گذر خوزستان، تحت پوشش شبکه برق قرار گرفته و تعداد روستاهای برقدار به سه هزار و 338 روستا افزایش یافته است.
وی افزود: تا پایان سال 1393 روستاهای برقدار شده، سه هزار و 247 روستا با 182 هزار و 422 خانوار بود که شامل یک هزار و 902 روستای بالای 20 خانوار و یک هزار و 345 روستا کمتر از 20 خانوار است.
غضنفری با بیان اینکه در سال 1394 برق رسانی به روستاهای صعب العبور در دستورکار قرار گرفت افزود: برقرسانی به 47روستا در این سال انجام شد.
به گفته وی تعداد روستاهای برقدار شده در سال 94 نسبت به سال 93 افزایش 57 درصدی داشته است که این اقدام به رغم تحریم ها و محدودیت های مالی در منابع اعتباری و فقدان دسترسی به راه های ارتباطی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، همچنین برق رسانی به روستاها را یکی از فعالیت های اصلی گسترش صنعت برق و رفع محرومیت های استان دانست و گفت: بر اساس اهداف تدوین شده و با تلاش شبانه روزی نیروهای این شرکت، موفقیت های چشمگیری در این زمینه حاصل شده است.
وی اضافه کرد: با وجود طبیعت سخت و کوهستانی استان، که برق رسانی به مناطق روستایی را با دشواری های فراوانی روبرو ساخته، خطوط برق در گستره ای با 58 هزار کیلومترمربع به جریان افتاده است.
غضنفری یکی از چالش های بزرگ برق رسانی روستایی در خوزستان را قرار گرفتن بخش قابل توجهی از روستاهای استان در کمربند کوهستانی عنوان کرد و افزود: سخت گذر بودن مسیرها و نبودن جاده های دسترسی برای انتقال تجهیزات، باران های تند و موسمی و گاه همراه با سیلاب و ریزش برخی مسیرها یکی از موانع اصلی در اجرای طرح برق رسانی به روستاهای استان است که فعالیت گروه های برقرسان را با مشکلات فراوانی روبرو ساخته است.
وی اظهار کرد: در بسیاری از مناطق روستایی پراکندگی روستاها نیز به قدری زیاد بوده که در شرایط عادی اولویت ها را برای ارائه خدمات تغییر می دهند، همچنین نبود هیچ راه ارتباطی و لزوم آماده سازی مسیر، مستلزم صرف زمان و هزینه بالایی برای برق رسانی به روستاهای استان است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان بعنوان یکی از شرکتهای برتر در برق رسانی به روستاهای زیر 10 خانوار در تهران تجلیل و وزیر نیرو به وی لوح تقدیر اهداء کرد.
بر اساس آمار جمعیتی سال 90، حدود چهار هزار و 195 آبادی و روستا در خوزستان وجود دارد، که 2 هزار و 72 روستا از آنها جمعیت بالای 20 خانوار دارند.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 766653

وب گردی

وب گردی