انتخابات موجب امنیت پایدار در کشور می شود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: انتخابات سالم سطح رضایتمندی را در کشور افزایش می‌دهد و این مسئله موجب ایجاد تعادل و ثبات و ایجاد امنیت پایدار و موثر در کشور خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش سیاسی فرماندهان ستاد هوانیروز با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مردم در تصمیم‌گیری‌های کلان، شکل‌گیری نهادها و تعیین مسئولان نظام خط بطلانی بر برداشت‌های نادرست از اسلام بود که یک گفتمان مردم‌سالاری و دموکراسی را در کشور ارائه کرد.

وی با یادآوری دیدار اخیر فرماندهان ارتش با فرمانده کل قوا، افزود: در این دیدار عنوان شد که این گفتمان جمهوری اسلامی نشان داد که اسلام و معنویت در مقابل مردم‌ سالاری نیستند بلکه می‌توان مردم سالاری را در چارچوب معیارهای اسلامی اعمال کرد که نظام جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان گذشته با برگزاری 34 انتخابات این مهم را محقق کرد.
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه انتخابات در نظام مردم سالاری دینی دارای ویژگی‌هایی است که این ویژگی‌ها در نظام‌های دموکراتیک غربی وجود ندارد، ادامه داد: نخستین ویژگی انتخابات ایران، رأی دادن به عنوان یک تکلیف شرعی مطرح است.

وی یادآور شد: در نظام مردم سالاری دینی رأی دادن صرفاً یک اقدام سیاسی نیست بلکه یک اقدام ریشه‌ای، عقیدتی و الهی است و رأی دادن هم حق مردم بوده و هم یک تکلیف شرعی است. بر اساس این تکلیف مردم نسبت به سرنوشت خودشان و سرنوشت جامعه اسلامی احساس مسئولیت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم یادآور شد: دومین ویژگی انتخابات در نظام اسلامی حق الناس بودن رأی مردم است، این امر باعث می‌شود که نه تنها به شکل ظاهری بلکه به شکل عینی و ذهنی امکان تخلف و فساد در انتخابات به کمترین میزان ممکن برسد در حالی که در نظام‌های دموکراتیک غرب چنین دیدگاه الهی و شرعی نسبت به حق الناس بودن رأی مردم وجود ندارد.

وی سومین ویژگی منحصر به فرد انتخابات در نظام اسلامی را انتخاب فرد اصلح از سوی مردم عنوان و اضافه کرد: این ویژگی نیز در جوامع غربی وجود ندارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ویژگی‌های لازم برای یک رئیس جمهور منتخب در ایران را تدین، امانتداری، حرکت در مسیر انقلاب، صداقت، اخلاص، شجاعت، توانمندی، حلم، استقامت و ایستادگی در برابر دشمن برشمرد.

وی به نقش انتخابات در امنیت ملی کشور اشاره و تأکید کرد: امنیت یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای هر کشور است و انتخابات برای ثبات و امنیت کشور بسیار اهمیت دارد. انتخابات موجب ثبات سیاسی در کشور نیز خواهد شد، و انتخابات سالم سطح رضایتمندی را در کشور افزایش می‌دهد و این مسئله موجب ایجاد تعادل و ثبات و ایجاد امنیت پایدار و موثر در کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در انتخابات با برگزیدن فرد شایسته سیستم به سوی کارآمدی و مقبولیت بیشتر پیش می‎رود و اینگونه امنیت کشور ارتقا خواهد یافت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اضافه کرد: همچنین انتخابات موجب تطبیق بیشتر دیدگاه‌ها مسئولان با مردم خواهد شد و دولتی با خواسته‌ها و دیدگاه‎ های نزدیک به مردم روی کار می‌آید که این مسئله هم موجب نزدیکی ارزش‌ها و نیازهای جامعه خواهد شد که این تطبیق موجب اقتدار و امنیت نظام است.

خبرنگار:درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 766757

وب گردی

وب گردی