هاشمی طبا: توجه به گردشگری مناسب ترین راهکار برای رفع معضل بیکاری است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رشد روزافزون فناوری، افزایش اشتغالزایی در بخش های کشاورزی و صنعت را با محدودیت جدی روبه رو کرده است،گفت که سرمایه گذاری در بخش خدمات از جمله گردشگری را بهترین راهکار برای رفع معضل بیکاری در کشور است.

به گزارش ایسکانیوز ، سید «مصطفی هاشمی طبا» پنج شنبه شب در گفت وگو با شبکه خبر به مشکلاتی که کشورمان اکنون در بخش اقتصادی با آن دست و پنجه نرم می کند و با یادآوری حماسه آفرینی غیورمردان هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: مردم ایران اسلامی یک الگوی حماسه آفرینی همچون دفاع مقدس را در کارنامه خود دارند و برای رفع مشکلات ومعضلات اقتصادی و بازسازی کشور باردیگر بایستی این روحیه زنده و تقویت شود.

وی با بیان اینکه، طبق آمار در کشورمان 3 میلیون نفر بیکار وجود دارد و هرساله نیز حدود یک میلیون متقاضی کار به این آمار اضافه می شود، گفت: این مشکل به طورحتم تنها با سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی و صنعت برطرف نخواهد شد چرا که این بخش های اکنون با رشد روز افزون فناوری و ابداع ماشین آلات پیشرفته مکانیزه و دگرگون شده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رفع معضل بیکاری اشاره کرد و توضیح داد:معتقدم تاکیدات رهبری به این خاطر است که خودشان بخوبی آگاه هستند که ایجاد اشتغال چقدر سرمایه و کار می خواهد و به این سادگی ها نیست.

وی به برخی شعارهای نامزدهای ریاست جمهوری در بحث اشتغالزایی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از شاخص هایی که در این بخش بایستی مورد توجه قرار گیرد ظرفیت پذیرش بازار است .

هاشمی طبا گفت که به عنوان مثال بنده هم می توانم مدعی ایجاد اشتغال یک میلیون نفر در یک ماه شوم بطوری که با سفارش قالب خشت زنی به نجارها اعلام می کنم که هرکه شغل می خواهد بیاید قالب بگیرد و برود خشت بزند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد:ممکن است یک میلیون شغل ایجاد شود اما آن خشت ها را چکار کنیم آیا قابلیت فروش دارد؟ لذا ما بایستی محصولاتی تولید کنیم که قابلیت فروش داشته و این کار بسیار مشکلی است و نیازمند منابع مالی هنگفت، مدیریت قوی و تامین فناوری و خلق نوآوری است.

وی، توجه و سرمایه گذاری بهینه در بخش خدمات به خصوص بخش گردشگری و توریسم را برای ایجاد شغل اساسی خواند.

خبر در حال تکمیل...

خبرنگار:درخشان/تایید:محمدی

کد خبر: 766822

وب گردی

وب گردی