فورد موستانگ پر فروش ترین خودروی اسپرت +تصاویر

فورد موستانگ با فروش بیش از 150 هزار دستگاه در سال کماکان به یکه تازی خود در بین خودرو های اسپرت ادامه می دهد.

به گزارش ایسکانیوز؛ موستانگ خودروی محبوب شرکت فورد پر فروش ترین خودروی اسپرت در سال 2016 شد و به عنوان انتخاب اول دوست داران خودرو های اسپرت در جهان برگزیده شد.

بر اساس اعلام موسسه تحقیقاتی IHS Markit، با توجه به داده های موجود در فرم های جهانی خرید خودرو ، مدل معروف موستانگ از شرکت فورد با فروش بیش از 150 هزار دستگاه خودرو در سال گذشته به عنوان گزینه نخست دوست داران خودرو های اسپرت در جهان شناخته شد.

فورد موستانگ با افرایش محبوبت خود در جهان، میزان فروش خود در اروپا و سایر مناطق را در سال گذشته و در قیاس با سال 2015 میلادی، 6 درصد افزایش داده است. این در حالی است که این مدل در بازارهای بیرون از امریکا با فروش 45 هزار دستگاه خودرو، رشد 101 درصدی را تجربه کرده است.

خودروی مدل موستانگ که عنوان پر فروش ترین خودروی اسپرت 50 سال اخیر امریکا را یدک می کشد با کسب این موفقیت، بر شهرت جهانی خود افزود تا به یکه تازی در این کلاس خودرویی ادامه دهد و در کشور های اروپایی فرانسه، سوئد، چک، مجارستان، رومانی، فنلاند و یونان در صدر پرفروش ترین خودرو های اسپرت در سال 2016 میلادی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که نسل اول موستانگ بر روی پلتفرم نسل دوم فورد فالکون ساخته و در آوریل 1964 به بازار عرضه شد. فورد در حال حاضر ششمین نسل از این خودرو را به بازار عرضه کرده است.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 766842

وب گردی

وب گردی