حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:  نامزدها به مر قانون عمل کنند

امام جمعه موقت تهران گفت: همه نامزدهایی که به صحنه آمدند و علاقه دارند سکان مدیریتی کشور را دردست بگیرند ، به مر قانون عمل کنند.

به گزارش ایسکانیوز،حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در ادامه سخنان خود در خطبه دوم نمازجمعه تهران افزود: پیرو امامی هستیم که فرمود ما آمریکا را زیر پا له می کنیم و باید توجه داشت که حیات ملی، سیاسی و فرهنگی ما اقتدار ماست، ما زنده به اقتداریم و با اقتدار بر قدرت های بزرگ فایق آمدیم و در برابر آنها ایستادگی کردیم.

وی گفت : آن روزی که این اقتدار و این روحیه را از ما بگیرند آن روز روز نابودی کشور و هویت ماست و این کشور با برخی از کشورهای دسته چندم فرق دارد ، که با دلارهای انچنانی می توانند در آن مملکت آشوبی بپا کنند و نظامی را تغییر بدهند.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: اینجا مملکت شهیدان، اهل بیت، مملکت الله اکبر و امام زمان(عج) و از قدرت روحی، اعتقادی، توسلی، جهادی و سنگرنشینی بهره مند است لذا این عزت را مخدوش نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: نکته سوم امنیت ملی و آرامش کشور است نباید به گسل های قومی، زبانی و فرقه ای دامن زد و گروه هایی را تحریک کرد ، اینها خلاف مبانی امنیتی و سیاست حکیمانه هر سیاستمداری است که می خواهد در این مملکت چند صباحی قوه مجریه را اداره کند.

وی افزود: الحمدلله ما تجربه خوبی از همه اقوام اعم از آذربایجان غیور و هم از بلوچستان مهربان داریم و این مردم بلوچستان همیشه در کنار ما بودند و ملت ایران همه باهم برادرند و تبعیضی وجود ندارد و اینکه ما بیاییم مملکت را جزیره ای و خط کشی و حساسیت ها را تحریک کنیم ، نه خدا را خوش می آید و نه به نفع آنهاست.

امام جمعه موقت تهران گفت : همین برادران ما در شرق کشور مبتلا به فقر هستند و بر اثر فقر، قاچاق موادمخدر می کنند که در آنجا بیداد می کنند اگر ما توانسته بودیم فقر را در آنجا برطرف کنیم نیازی به خیلی از حرف ها نبود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود : امنیت ملی و آرامش به قدری برای ما و در مکتب ما مهم است که اگر کسانی که باعث شوند آرامش مردم سلب شود قرآن کریم از آنها به عنوان محارب یاد کرده است و ترساندن مردم و سلب امنیت مردم هم محاربه و هم افساد فی الارض است.

وی گفت : نکته دیگری که ما از نامزدها توقع داریم رعایت اخلاق است هر نامزدی وقتی حرف می زند فکر نکند همانند کبک سرش را در برف کرده است و کسی او را نمی بیند چون خودش هیچ کس را نمی بیند خیال می کند هیچ کس نیز او را نمی بیند.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: حرف های آنها بازتاب دارد بازتاب آخرتی و برزخی دارد، اجتماعی و سیاسی دارد، انسان تا حرف نزده است حرف در اختیار انسان است اما وقتی حرف می زند ، اوست که در اختیار حرف است و دیگر نمی تواند کاری بکند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: یک انسانی که می خواهد رئیس جمهور شود هر حرفی را نمی زند مگر باید به همه جا حمله کند، مگر باید با مقدسات هم دربیفتد، اینها حساب و کتاب دارد و باید همه نامزدها اخلاق را رعایت کنند هم نسبت به همدیگر با احترام برخورد کنند و هم نسبت به فضای عمومی و جهانی.

وی ادامه داد: متوجه باشند ما که می خواهیم دنیا را راضی کنیم آنها از ما راضی نخواهند شد ، خدا را درنظر بگیریم و جامعه را به چالش نکشانیم و فاصله میان امت و ملت را ایجاد نکنیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: از مردم عزیز توقع داریم که توجه کافی و کامل را داشته باشند این ریاست جمهوری امانت است مانند بیت المال، فرهنگ مردم و سرنوشت کشور را دست اینها می دهیم و داریم آن قراردادهایی را که با خارجی ها می بندند و گاهی می توانند تا مدت ها مملکت را فروخته باشند بدون اینکه شما (مردم) بدانید.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: از هر گروهی هستید، تابع هر گرایشی هستید؛ دلتان به کشور، به استقلالتان بسوزد و سراغ کسانی بروید که آنها نسبت به شما دلسوز هستند و در برابر اجانب ، قدرت مقاومت دارند و برای چند روز ریاست ؛ منافع و مصالح کشور را با بیگانگان به تاراج نخواهند گذاشت.

وی گفت: نکته دیگر مساله 2030 است که در آموزش و پرورش متاسفانه یواشکی و بی سر و صدا پذیرفته شد و مقام معظم رهبری به این مساله انتقاد کردند و قبل از آنکه انتقاد بکنند به آقایان گفته بودند که نباید این اجرا شود.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: ما مسلمانیم و قرآن، فقه، رساله عملیه و اخلاق و فرهنگ مستقل داریم و چند تا کشور فاسد که اخلاق و فرهنگشان همه منحط است آنها بیایند به آموزش و پرورش ما برنامه بدهند و آموزش و پرورش نیز این را قبول کند؟

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: چرا شورای انقلاب فرهنگی سکوت کرد و چرا گذاشتند کار به اینجا برسد که مقام معظم رهبری در آن دخالت کنند مگر مسئولان ما نمی دانند که در چه کشوری هستند؟ مگر پدر و مادرشان شیر حسینی به آنها ندادند و سر سفره امام حسین(ع) ننشستند؟ و اینها مسایلی نیست که آدم چشم ببندد و بگوید حالا یک اشتباهی شده است.

وی افزود: این نیز یک هشدار و یک عبرت است و باید همه بیدار شویم.

امام جمعه موقت تهران گفت: نکته دیگر مساله تاسف باری است که برای حماس پیش آمد و اینها گویا عقب نشینی می کنند و آن مرزهای آن سال را می پذیرند و استقلال فلسطینی ها را در کشور مستقلی با به رسمیت شناختن کشور غاصبی که این همه کودکانشان را کشته و از آنها اسیر گرفته و خانه هایشان را ویران کرده و خودشان را آواره کرده است ، زیرسوال می برند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: یک چنین رژیمی را که از اول براساس نامشروع آمده است به رسمیت می شناسد که البته گروه های جهادی و مردم فلسطین زیر بار آن نخواهند رفت و حزب الله غیور قضیه را محکوم کردند اما مایه تاسف و تاثر است.

وی به مساله بحرین اشاره کرد و گفت: همچنان آیت الله شیخ عیسی قاسم در محاصره است و به فضل الهی مردم بپاخاسته و غیور و مومن با حضور ایثارگرانه خود برای چندمین بار این محاکمه جعلی را عقب انداختند ، نمی دانم دولت بحرین کی می خواهد بیدار شود و به این عربستان ظالمی که همچنان جنایت می کند و کودک می کشد و خانه خراب می کند ، پاسخ دهد.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: برای سالم ماندن از آفت ها و فتنه ها دعا کنید چرا که برخی ها در سال 88 ، نادانی و حماقت کردند و امنیت مملکت را بازی گرفتند اما با تعبیر حضرت آقا با دیوار مستحکم مردمی مواجه شدند و همچنان این دیوار مستحکم در صحنه حاضر است و هرکسی بخواهد خلاف امنیت و آرامش کشور قدمی بردارد هم نیروهای امنیتی ما مکلفند و هم با همچنین دیوار مستحکمی مواجه خواهند شد.

خطبه دوم نمازجمعه ؛ نامزدها به مر قانون عمل کنند

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه تهران به بحث حضور در صحنه انتخابات اشاره کرد و افزود: حضور در صحنه انتخابات حضور در صحنه تعیین سرنوشت یک کشور و هم مظهر ایمان ما به خداست.
وی گفت: ما اعتقاد به خدا داریم و براساس اعتقاد و باور دینی به پای صندوق ها می آییم چون دستور ولایت و مرجعیت است ظهور کاملی برای اسلام است.
خطیب نمازجمعه تهران افزود: مادامی که این انقلاب نشده بود و ما در صحنه زندگی مان نقش نداشتیم ، اسلام زندگی،اسلام متن، سیاست، جهاد، اقتصاد، فرهنگ، بازار و اسلام تربیت به صحنه نیامده بود اما با انقلابی که این همه شهید به پای ان دادیم ما همه ساله پای صندوق های رای اعلام می کنیم که سکولار ، باطل است، جدایی دین از سیاست بی محتواست، جهنمی است و آنکه دین ماست این است که ما اهتمام به امور مسلمانان داشته باشیم و هم در سرنوشت خودمان و هم در جامعه باید ایفای نقش کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: این موضوع هم مظهریتی برای اسلام به طور کامل دارد و مظهریتی نیز برای خودباوری دارد چرا که من خودم را دارای نقش و رسالت می بینم و می توانم در نحوه مدیریت کشور موثر باشم لذا این را قدر بدانید.
وی ادامه داد: توصیه هایی برای مردم عزیز که به پای صندوق های رای می روند دارم و هم به نامزدهای انتخاباتی این توصیه را دارم.
امام جمعه موقت تهران گفت: توصیه اول همانطور که مقام معظم رهبری فرموده بودند عمل به مر قانون است که هم مجریان، هم ناظران و هم برگزارکنندگان و همه و همه باید به آن عمل کنند و عمل به قانون را واجب شرعی و مصلحت سیاسی و اجتماعی بدانند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: همه نامزدهایی که به صحنه آمدند و علاقه دارند سکان مدیریتی کشور را دردست بگیرند به مر قانون عمل کنند و این عمل به مر قانون برای جامعه ما اطمینان بخش است و برای خود آنها نیز آبروست.
وی گفت: کسی که می خواهد رئیس جمهور شود اگر بی قانونی کند آیا رئیس جمهور قانون شکن اعتبار دارد؟ آبرو دارد؟ یا اینکه از همان روز اول می لنگد و اعتمادها از او سلب می شود.
خطیب نمازجمعه تهران افزود: موضوع دوم اعلام صریح نامزدهای ریاست جمهوری براساس تاسیس گفتمان، ترویج گفتمان و حرکت اسلام در جهت تقویت مستضعفان و ضعفای جامعه است.
اولویت اول نظام جمهوری اسلامی و دستگاه اجرایی کشور رسیدن به قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه و نجات کسانی است که در وادی فقر دست و پا می زنند نباید اجازه داد همه فرصت ها بر اثر تبعیض ها و فاصله های تبلیغاتی از اینها سلب شود و برای نامزدها اولویت اول رسیدن به آنهاست.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت : نامزدها در تبلیغاتشان به حاشیه نروند و به مطالبی که ربطی به انتخابات ندارد ، متوسل نشوند بلکه به سیل بیکاری، فقرا و گرفتارها بپردازند که در واقع این مساله را هم شعار بکنند و شعورش را داشته باشند و هم تعهد را در گفتمان و در عمل به آن نشان دهند.
وی افزود: توصیه سوم مساله توجه به استقلال ملی و عظمت و سربلندی و اقتدار ملتی است که انقلاب را با سربلندی به سامان رسانده و طاغوت را بیرون کردند و قربانیانی به آن تقدیم کردند و از توپ و تانک، ساواک و سلطنت نترسیده اند و اقتدار و عزت نشان داده اند.
امام جمعه موقت تهران گفت : این ملت 10 سال تمام پنجه در پنجه قدرت های شرق و غرب انداخته و لحظه ای خم به ابرو نیاورده و احساس خستگی نکرده و جنگ را با پیروزی پشت سرگذاشتند یک چنین مردمی اگر کسی بیاید آنها را از جنگ بترساند، از شرق و غرب بترساند این مساله هم با روحیه انقلاب و هم با متن مردم ما و دین ما فاصله دارد.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: این ملت عزیز و سرافرازند و نباید این ملت را تحقیر کرد و دشمن را بزرگ نشان داد.
وی گفت : ما پیرو امامی هستیم که آن امام فرمود ما آمریکا را زیر پا له می کنیم.

امام زمان فیض اقدس و اسم کامل انسان است

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امروز در خطبه نخست نماز جمعه تهران با تبریک میلاد مسعود آخرین ذخیره الهی افزود: امام زمان (عج) امید انبیا، احیاگر قرآن ، احیاگر عقل، احیاگر سنت ، بیدارگر فطرت و امید مستضعفان است و ما این میلاد مسعود را به همه عاشقان، منتظران آن امام و به همه ملت ایران و مستضعفان جهان تبریک می گوییم.

وی با بیان اینکه خداوند صفت خود را به اشکال مختلف نمایان می سازد گفت: خداوند بر اساس قاعده لطف آنچه لازمه کرامت الهی است درباره بندگان اعمال می کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیات مختلف خداوند افزود: همه موجودات، کوهها ، اقیانوسها و ملائکه آیات خداوند هستند و شرایط به گونه ای است که انسان قادر است وجود خدا را در درون خود مشاهده کند و این تجلی در شکل خلیفه خدا یا انسان کامل بروز و ظهور می کند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: انسان کامل یعنی خلیفه مطلق عالمیان، روح عالم هستی و قلب و عقل و روح که وجود امام زمان و جلوه کامل همه این موضوعات همگی در وجود ایشان وجود دارد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: امام زمان همه اسمائی که شما در دعای جوشن کبیر می بینید و در اسم کامل انسان است به مفهوم فیض اقدس در وی جلوه کرده است امام عصر یعنی همه ملائکه، همه ملکوتیان، لاهوتیان، فرشیان و عرشیان است.

وی با بیان اینکه چهره امام زمان (عج) در آینه وحی الهی به چند شکل اشاره شده است و بزرگان ما این آیات را جمع آوری کردند گفت: یکی از آیات، آیه مبارکه سوره قصص است که یک حادثه تاریخی را خداوند بیان می کند که خدای متعال قصد دارد عالم را عاقبت به خیر کند بنا دارد علف های هرز را جمع کند و این کثیفی های زندگی بشر را که مایه فساد و عفونت جان بشریت است از بشریت دور سازد.

صدیقی افزود: خداوند قصد دارد در این عالم بر مستضعفان منت گذارد و آنها را در روی زمین وارث قرار دهد، آنها امام ، پیشوا و الگو باشند و این یک جریانی است که تحقق آن با وجود امام زمان (عج) و ظهورش خواهد بود.

وی به آیه ای دیگر در سوره مبارکه نور اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه وعده های مختلفی به مؤمنان و افراد دارای عمل صالح می دهد، خداوند آنان را در زمین خلیفه و حاکم قرار می دهد و قصد دارد مؤمنان صالح را در زمین ، نه در ایران و قاره بلکه بر کل زمین خلیفه قرار دهد و حکومت توحیدی تشکیل خواهند داد و اینها آیینه خداوند می شوند.

خطیب نماز جمعه امروز تهران افزود: ما می توانیم در حد خودمان خلیفه خدا و نماینده حق باشیم و به مراتبی از ولایت خدا دست یابیم اما لازمه خداوند نما بودن این است که تدبیر و امور جامعه را بر عهده گرفت و حکومت صالحان را محقق کرد.

وی با اشاره به وعده دیگری که خداوند در باره ظهور امام زمان داده است گفت: خداوند وعده داده است دین اسلام ناب را در برابر اسلام قارونی، فرعونی، آمریکایی و اسلام افراط و تفریطی قرار می دهد و وعده داده است که داعشی ها جمع می شوند، اسلام خشن و بی عرضه و منزوی از بین می رود زیرا اینها کف روی آب هستند و نمی گذارند آب مفید به دست مؤمنان برسد.

امام جمعه موقت تهران افزود: خداوند اسلام زندگی، اسلام سیاست، اسلام مدیریت، جهاد و اسلام استکبارستیز و آمریکاستیز و اسلام شجاعت، پاکی و امانت را وعده داده است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی وعده دیگری را که آیات با ظهور امام زمان وعده داده اند صلح جهانی برشمرد و گفت: انسان به شکل فطری خواستار جهانی بدون جنگ و صلح آمیز است البته صلح انفعالی و ظالم پرور صلح نیست زیرا انسان اگر در برابر مستکبر کوتاه بیاید او را مستکبرتر می کند اما صلح عادلانه، صلحی است که همه انسان ها تشنه آن هستند و این صلح، صلح عدالت و امنیت است که این دو نشانه نشانه هایی از آمدن امام زمان (عج) است که این علاقه در فطرت همه آحاد بشر وجود دارد.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 766935

وب گردی

وب گردی