سریال دیگری از خالق «بازی تاج و تخت» در راه است

اثر دیگری از «جورج آر.آر مارتین» نویسنده رمان‌های «بازی تاج و تخت» به زودی تبدیل به سریالی تلویزیونی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «دیجیتال اسپای»، در حالی که همه طرفداران منتظر هستند «جورج آر.آر. مارتین» دو جلد آخر مجموعه «ترانه یخ و آتش» را به اتمام برساند، او اعلام کرده به زودی یکی دیگر از رمان‌هایش مورد اقتباس تلویزیونی قرار می‌گیرد.

«مارتین» و شبکه «سای‌فای» اخیرا در حال کار کردن روی سریالی بر اساس رمان کوتاه «مسافران هوایی شب» هستند. این اثر سال ۱۹۸۰ در ژانر علمی ـ تخیلی نوشته شده است. داستان این کتاب در آینده رخ می‌دهد و طی آن جمعی از مکتشفان با پیشرفته‌ترین وسیله نقلیه جهان راهی سفری فضایی می‌شوند تا راه نجات کره زمین را پیدا کنند.

این اولین بار نیست که «مسافران هوایی شب» مورد اقتباس قرار می‌گیرد؛ این اثر پیش از تبدیل به یک فیلم سینمایی شده است.

نویسنده ۶۸ ساله «بازی تاج و تخت» در حال حاضر روی چند پروژه اقتباسی از کتاب‌هایش کار می‌کند. یکی از آن‌ها دنباله‌ای چهار بخشی بر «بازی تاج و تخت» است که از شبکه «اچ.بی.او» پخش خواهد شد.

»جورج آر.آر. مارتین» به عنوان نویسنده رمان‌های «ترانه یخ و آتش»، سال ۱۹۹۶ قرارداد نگارش سه‌ جلد از این مجموعه را امضا کرد و حالا که ۲۰ سال از آن زمان گذشته، او همچنان درگیر نگارش هفت‌جلدی پرفروشش است. مجموعه رمان «مارتین» بخش قابل توجهی از شهرت خود را به اقتباس تلویزیونی‌اش که «بازی تاج و تخت» نام دارد،‌ مدیون است.

«دیوید بنیوف» و «دی.بی. وایس» کارگردانان این پروژه تلویزیونی هستند. این سریال روایت‌کننده‌ چندین خط داستانی از مجموعه رمان «ترانه یخ و آتش» است که داستان آن در قلمرو خیالی هفت پادشاهی «وستروس» می‌گذرد. «بازی تخت و تاج» راوی تاریخچه نبرد خشونت‌بار بین خانواده‌های اشرافی در آن سرزمین است که برای به دست آوردن تخت آهنین تلاش می‌کنند.

این مجموعه در سال ۲۰۱۵ برای چهارمین سال پیاپی در صدر فهرست دانلود غیرقانونی سریال‌های تلویزیونی در جهان قرار گرفت و تنها فصل پنجم آن بیش از ۱۴ میلیون بار به صورت غیرقانونی دانلود شده است.

«بازی تاج و تخت» که سال گذشته در ۲۴ بخش نامزد کسب جایزه امی )اسکار تلویزیونی) بود، توانست رکورد ۱۲ جایزه «امی» را برای یک مجموعه تلویزیونی از آن خود کند. جذابیت این مجموعه تلویزیونی آمریکایی‌ تا حدی بوده که علاوه بر جوایز تلویزیونی که نصیب سازندگانش کرده، سیلی از گردشگران را برای دیدن لوکیشن‌های فیلمبرداری‌ این پروژه در ایرلند شمالی ترغیب کرده است.

فصل پنجم این اثر با متوسط هشت میلیون و ۱۱۰ هزار نفر مخاطب، رکورد بیشترین مخاطب این سریال را در آمریکا شکست. فصل ششم این مجموعه در ماه ژوئن به پایان رسید و پخش فصل هفتم آن از ۱۶ جولای ۲۰۱۷ آغاز می‌شود. فصل هشتم و نهایی نیز سال ۲۰۱۸ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: بخشی پور

کد خبر: 766942

وب گردی

وب گردی