حافظان قلم حافظان انسانیت هستند

رییس سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با قدردانی از تلاش‌های فعالان رسانه‌ای در حوزه کتاب، گفت: حافظان قلم حافظان انسانیت هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از امور رسانه‌ای و خبری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست صمیمی خبرنگاران حوزه‌ کتاب همراه با گرامی‌داشت یاد زنده یاد علی عاشوری؛ مدیر روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و مسئول بخش فضای مجازی وسایت نمایشگاه در دوره‌های گذشته و رضا رستمی؛ روزنامه‌نگار با تجربه حوزه کتاب و رسانه و سردبیر نشریه نمایشگاه کتاب در دوره‌ گذشته، ظهر روز جمعه (22 اردیبهشت) با حضور سید عباس صالحی؛ رئیس نمایشگاه کتاب، خانواده مرحوم عاشوری و جمعی از خبرنگاران حوزه کتاب در پایون خبرنگاران برگزار شد.

سید عباس صالحی در این نشست که به همت ستاد امور رسانه‌ای و خبری نمایشگاه برگزار شد با گرامی‌داشت علی عاشوری و رضا رستمی گفت: آقای عاشوری 20 سال، در حوزه فرهنگ و کتاب زحمت کشیدند و از چهره‌های به یادماندنی این حوزه هستند.

وی از رضا رستمی که چند ماه پیش بر اثر بیماری درگذشت نیز به عنوان فردی دلسوز در این حوزه یاد کرد و گفت: رضای عزیز در دوره‌های مختلف به ویژه سال گذشته علاوه بر انعکاس اخبار نمایشگاه، حمایت و راهنمایی خود از این رویداد فرهنکی دریغ نکرد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مورد افزود: آدم‌ها می‌آیند و می‌روند. این طبیعت زمان و تاریخ است. بنابراین انسان‌ها به اندازه خاطره‌هایی که در اذهان باقی می‌گذارند، انسان هستند. آقایان رستمی و عاشوری خاطره‌های زیادی در ذهن‌ها باقی گذاشتند و این نشان می‌دهد که انسان های والایی بودند.

رییس سی امین نمایشگاه کتاب تهران همچنین در این نشست از فاطمه اسحاق طبار به خاطر تلاش در زمینه زنده نگه داشتن موضوع کتاب نیز تشکر کرد و گفت: در دوره‌ای که همه به دنبال سیاست و اقتصاد هستند کسانی که در حوزه کتاب فعالیت می‌کنند، ستودنی‌اند.

صالحی تصریح کرد: کسانی که حافظ قلم هستند حافظ انسانیت هستند.

بر اساس این گزارش در این مراسم علیرضا بهرامی؛ مدیر اداره فرهنگی خبرگزاری ایسنا، هادی حسین‌نژاد و حمید نورشمسی ؛ خبرنگاران حوزه کتاب و همچنین حسین صفری ؛همکار علی عاشوری در موسسه نمایشگاه‌‎های فرهنگی ایران سخنانی را بیان کردند.

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

دریافت کننده: بخشی پور/

502

کد خبر: 766959

وب گردی

وب گردی