24 هزار چراغ روشن در برابر 5 هزار چراغ خاموش/12500واحد صنعتی در دولت های گذشته تعطیل شده اند

وزارت صنعت، معدن و تجارت با رد ادعای یکی از نامزدهای ریاست جمهوری درباره تعطیلی 70 درصد واحدهای تولیدی اعلام کرد: 24 هزار واحد صنعتی فعال است.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به عنوان یکی از بخش‌های رفع مشکلات کارخانه‌های تولیدی، این ستاد با برگزاری 6200 جلسه در استان های مختلف کشور و 53 هزار و 200مصوبه برای رونق تولید کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی گام‌های عملیاتی زیادی برداشته است.
در دوره فعالیت دولت یازدهم بر اساس آمار منتشر شده از سوی معاونت آمار و برنامه ریزی وزارت صنعت،معدن و تجارت 12هزار و 200 واحد تولیدی جدید تکمیل و راه اندازی شده اند که این رقم با محاسبه واحدهای احیا شده در 42ماه گذشته به 17هزار و 200 واحد می رسد.
این رقم 3.5 برابر تعداد واحدهایی است که در چهارساله فعالیت دولت تدبیر و امید تعطیل شده اند و تعداد آنها به 5100 واحد صنعتی می رسد.
در این میان اگر واحدهای صنعتی توسعه یافته در دولت یازدهم را به تعداد واحدهای احیا شده و تازه تاسیس بیفزاییم متوجه می شویم که بیش از 24 هزار واحد تولیدی در دوران دولت یازدهم در کشور فعال شده اند که حدود 5 برابر واحدهای تعطیل شده در این دولت هستند.
نگاهی به واحدهای تعطیل شده تا زمان استقراردولت یازدهم هم نشان می دهد تا ابتدای کار دولت تدبیر وامید 12هزار و 500 کارخانه در کشور تعطیل شده است.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 767008

وب گردی

وب گردی