بهره گیری صنعت بیمه از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات برای اقتصادی کردن بیمه شخص ثالث

همکاری و همراهی مدیران فناوری و اطلاعات و خودرو صنعت بیمه کشور موجب تحقق اهداف استقرار سامانه هدایت و نظارت الکترونیکی بیمه خواهدشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، حبیب میرزایی معاون نظارت بیمه مرکزی در گردهمایی مشترک مدیران IT و خوروی شرکت های بیمه گفت: در قانون بیمه شخص ثالث الزامات متعددی برای ارائه خدمات الکترونیکی پیش بینی شده است.

وی افزود: در قانون بیمه شخص ثالث برای هریک از دستگاهها، شامل صنعت بیمه ، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و قوه قضائیه تکالیفی برای تهیه و تبادل اطلاعات مربوطه ذکر شده است. در این میان در صورت طراحی و اجرای درست سامانه صدور و پرداخت بیمه شخص ثالث به صورت آنلاین در صنعت بیمه قدم اول برای مدیریت ریسک حوادث رانندگی را برداشته است و بستر لازم برای مبادله اطلاعات با سایر دستگاه ها فراهم خواهد شد.

میرزایی اضافه کرد: در صورتی که هریک از دستگاه های مذکور به وظایف قانونی خود عمل نمایند، صنعت بیمه می تواند بیمه شخص ثالث که در پنج سال اخیر سالانه میلیاردها تومان زیان داشته است را سود آور نماید و به تدریج امکان کاهش حق بیمه اتومبیل را فراهم کند.

وی با اشاره به تعیین وزارت راه و شهرسازی به عنوان مسئول سامانه جامع حوادث رانندگی از سوی دولت إظهار امیدورای کرد: با أجرای تکالیف سازمانها، داده های به روز به سامانه مذکور تغذیه و با تحلیل اطلاعات امکان مدیریت ریسک حوادث رانندگی در کشور فراهم شود.

معاون نظارت بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رویکردهای نوین مدیریت ریسک بیمه های خودرواعلام کرد: اخیرا در برخی شرکت های بیمه خارجی حق بیمه مربوطه با استفاده از تکنولوژی مبتنی بر کارکرد خودرو، محیط مورد استفاده و شخصیت راننده، محاسبه می گردد و این تکنولوژی امکان اعمال تخفیف بیش از ۵۰ درصد حق بیمه را برای بیمه های اتومبیل فراهم کرده است.

وی در پایان گفت: متاسفانه فاصله ما با کشورهای پیشرفته دنیا در این زمینه زیاد است و باید با تلاش و کوشش مضاعف به فکر راهکارهای نوین مبتنی بر تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات باشیم.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 767033

وب گردی

وب گردی