قیمت جهانی نفت اندکی افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۷ سنت افزایش به ۵۰ دلار و ۸۴ سنت رسید.

به گزارش ایسکانیوز؛ در حالی که کاهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا و افزایش حمایت ها از تمدید توافق کاهش تولید این امید را افزایش داده که مازاد عرضه جهانی نفت مهار شود، قیمت نفت دیروز اندکی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 7 سنت افزایش به 50 دلار و 84 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات دیروز یک سنت افزایش یافت و به 47 دلار و 84 سنت رسید.

به گفته تحلیلگران، روز پنجشنبه، به دلیل کاهش بیش از حد انتظار میزان ذخایر نفت خام آمریکا که نشان داد کاهش تولید اوپک و دیگر تولید کنندگان در حال کمک به کاهش مازاد عرضه است، قیمت نفت افزایش داشت.

اوپک و دیگر تولید کنندگان قرار است روز 25 ماه می تصمیم بگیرند که آیا توافق کاهش تولید را برای یک دوره دیگر تمدید کنند یا نه. عربستان، مهمترین عضو اوپک اعلام کرده که انتظار دارد توافق کاهش تولید تا پایان سال 2017 و احتمالا پس از آن نیز تمدید شود.

کومرزبانک اعلام کرد، در مورد توانایی اوپک برای تقویت قیمت ها در دراز مدت تردید دارد.

در یادداشت این بانک آمده است: «با توجه به ترمیم سریع تولید نفت آمریکا، اوپک قدر تاثیرگذاری محدودی بر قیمت ها از طریق کاهش عرضه دارد.»

بر اساس آمارهای موسسه بیکر هاگز، شرکت های حفاری آمریکا برای هفدهمین هفته متوالی تعداد سکوهای خود را افزایش دادند.

تحلیلگران موسسه نروژی ریستاد انرژی نوشتند، با فرض اینکه قیمت نفت سبک آمریکا به 50 دلار برسد، تولید نفت آمریکا به استثنای آلاسکا، از می 2017 تا دسامبر 2017 به میزان 390 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

باب هاورث، تحلیلگر بازار نفت گفت: «باید ببینیم میزان ذخایر نفت در سایر نقاط جهان به چه ارقامی رسیده است. اگر میزان ذخایر به محدوده متوسط 5 سال اخیر نزدیک شود خبری خوب خواهد بود.»

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 767064

وب گردی

وب گردی