ثبت نام کاردانی فنی‌ حرفه‌ ای از فردا آغاز می شود

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام دوره های کاردانی نظام جدید فنی حرفه ای از فردا ۲۴ اردیبهشت به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش آغاز می شود.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: پذیرش در ۴۳ رشته دوره های کاردانی نظام جدید فنی حرفه ای صورت می گیرد که از این تعداد ۳۲ رشته بدون آزمون و ۱۱۱ رشته باآزمون است.

وی افزود: ثبت نام برای آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۹۶ منحصرا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش از روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۶ آغاز می شود و در روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه پایان می یابد.

توکلی یادآور شد: داوطلبان متقاضی ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک برای شرکت در آزمون اقدام کنند. دفترچه راهنمای ثبت نام عصر امروز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۶ در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

وی اظهار داشت: پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی است و داوطلبان باید به وسیله کارت عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۲۰ هزار تومان (۲۰۰ هزار ریال) به عنوان وجه ثبت نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبان که علاقمند به گزینش در رشته محل های فنی حرفه ای موسسات غیر انتقاعی علاوه بر مبلغ قبلی باید مبلغ ۵ هزار و ۱۰۰ تومان (۵۱ هزار ریال) دیگر نیز برای دوره های مذکور برای اعلام علاقمندی اقدام کنند.

وی یادآور شد: پذیرش در ۳۲ کدرشته امتحانی از ۴۳ کدرشته امتحانی آزمون مذکور منحصرا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد. اطلاعات کامل درباره این کدرشته ها در دفترچه راهنمای ثبت نام در جدول شماره یک آمده است.

توکلی گفت: داوطلبان رشته های امتحانی بدون آزمون، در این مرحله فقط باید ثبت نام و انتخاب رشته کنند. آزمون برای این دسته از داوطلبان برگزار نمی شود و ملاک پذیرش معدل کل دیپلم است.

وی درباره رشته های با آزمون گفت: آزمون ۱۱ کدرشته امتحانی از ۴۳ کدرشته امتحانی که پذیرش در آنها به صورت با آزمون خواهد بود، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۹۶ است.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: آزمون ۱۱ کدرشته مذکور در جمعه ۱۳ مردادماه ۹۶ برگزار می شود. آزمون هر یک از کدرشته های با آزمون شامل دروس عمومی و پایه و همچنین دروس تخصصی هر یک از کدرشته های امتحانی است. آزمون دروس عمومی و پایه به منظور تشخیص آمادگی داوطلبان در زمینه دروس عمومی و پایه و در حدود کتاب های دوره سه ساله متوسط شاخه فنی و حرفه ای است. عناوین، ضرایب و تعداد دروس عمومی در دفترچه راهنما شرح داده شده است.

وی گفت: آزمون دروس اختصاصی به منظور تعیین میزان آشنایی داوطلبان با پایه های اساسی و اصولی رشته های مورد نظر در حدود اطلاعات علمی کتاب های درسی مرتبط با دوره سه ساله متوسط شاخه فنی و حرفه ای یا کتاب های استاندارد مهارتی شاخه کار دانش جدید است. مواد آزمون دروس اختصاصی، منابع و تعداد سئوالات هر درس در رشته هایی که پذیرش آنها بر اساس آزمون است در دفترچه راهنما شرح داده شده است.

توکلی تاکید کرد: ظرفیت پذیرش در دوره های کاردانی فنی حرفه ای ۲۹۴ هزار و ۶۸۴ نفر است.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 767079

وب گردی

وب گردی