تخصیص یک میلیارد دلار برای توسعه میادین کرنج و شادگان

مدیرعامل شرکت نفت فیلیپین از اختصاص یک میلیارد دلار برای توسعه میادین کرنج و شادگان خبر داد و گفت:چنانچه لازم باشد برای توسعه میادین نفتی ایران سرمایه‌گذاری بیشتری هم خواهیم کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ پدرو آگینو در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت پالایشگاهی در فیلیپین اظهار کرد: فیلیپین قصد دارد یک پالایشگاه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای بسازد که برای این موضوع تایید ریاست جمهوری کشور نیز گرفته شده است. فیلیپین برای تامین خوراک این پالایشگاه نیاز داشت با یکی از تامین‌کنندگان نفت مذاکره کند که در این راستا شرکت ملی نفت ایران انتخاب شد و فیلیپین امیدوار است ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تا بشکه از خوراک مورد نیاز این پالایشگاه از ایران تامین شود.

وی با تاکید در ساخت این پالایشگاه سعی می‌شود بتوان از انواع نفت استفاده کرد، توضیح داد: این پالایشگاه به صورت انعطاف‌پذیر ساخته خواهد شد تا بتواند انواع نفت را مصرف کند بنابراین هم با نفت سبک و هم با نفت سنگین ایران سازگار خواهد بود. فیلیپین در حال حاضر در مرحله انتخاب زمین برای ساخت این پالایشگاه است.

مدیرعامل شرکت نفت فیلیپین با بیان این‌که ارزش این پالایشگاه بین دو تا سه میلیارد دلار است، در مورد زمان خرید نفت از ایران اظهار کرد: بخشی از مذاکراتی که با شرکت ملی نفت ایران انجام شده در مورد خرید نفت از ایران است. احتمالا خرید نفت بعد از ساخت پالایشگاه آغاز شود، اما ممکن است این خرید زودتر هم اتفاق بیفتد.

آگینو در ادامه با اشاره به امضای MOU برای توسعه میدان‌های کرنج و شادگان، گفت: در حال آماده‌سازی پروپوزال میدان کرنج هستیم. به طور کلی یک میلیارد دلار به پروژه‌های کرنج و شادگان اختصاص داده‌ایم. به‌طور کلی مذاکرات زیادی با شرکت‌های ایرانی با هدف سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پر سود داشته‌ایم و برای مشارکت در پروژه‌های ایران آماده هستیم. امیدوارم پروپوزال‌ها تا سپتامبر به قرارداد منتهی شود. احتمالا مطالعات ما در جولای یا آگوست به پایان می‌رسد و چنانچه مناطق نفت‌خیز جنوب تمایل داشته باشد این پروپوزال‌ها به قرارداد می‌رسد.

وی با تاکید بر این‌که هدف فیلیپن از مذاکره با ایران انجام پروژه برد – برد است، اظهار کرد: این موضوع مستلزم ادامه مذاکرات است. ما برآورد یک میلیارد دلار برای میادین کرنج و شادگان کردیم که این مبلغ آماده شده است و چنانچه لازم باشد سرمایه‌گذاری بیشتری هم خواهیم کرد.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 767094

وب گردی

وب گردی