واکنش کرملین نسبت به اقدام آمریکا در اخراج 35 دیپلمات این کشور:  صبر ما حدی دارد

یکی از سخنگویان کرملین اعلام کرد، روسیه ممکن است نسبت به اقدام آمریکا در اخراج 35 دیپلمات این کشور در دوران دولت سابق واشنگتن، دست به اقدامی متقابلانه بزند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، یوری اوشاکف، یکی از معاونان سیاست خارجه رییس‌جمهور روسیه در این باره توضیح داد: مسکو هم‌چنان منتظر بازگرداندن دو ساختمان دیپلماتیک این کشور است که در پی اتهام جاسوسی به تصرف دولت آمریکا درآمده‌اند.

اوشکاف ادامه داد: ما منتظر بازگردانده شدن دو ساختمان دیپلماتیکی هستیم که پیش از سال نوی میلادی از سوی مقامات دولت سابق آمریکا به تصرف درآمد.

وی افزود: ما تصمیم گرفتیم تا سریعا به این مسئله واکنش نشان ندهیم اما هیچ‌کس گزینه اصل متقابلانه را در دیپلماسی حذف نکرده است. صبر ما حدی دارد.

به گفته این مقام سیاسی روسیه وزیر خارجه این کشور در جریان سفر هفته گذشته خود به واشنگتن درباره موضوع ساختمان‌های دیپلماتیک تصرف شده روسیه با مقامات آمریکایی گفت‌وگو کرده است.

اوشاکف هم‌چنین از دیدار روسای جمهور دو کشور آمریکا و روسیه در ماه ژوئیه و احتمالا در حاشیه نشست سران کشورهای 20 در آلمان خبر داد و تاکید کرد، مسئله مهم این است که این دیدار نتایج ملموسی داشته باشد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 767109

وب گردی

وب گردی