سلیمانی: بدون یک ریال هزینه از بودجه فدراسیون 72 کورت به اسکواش کشور اضافه می شود

رییس فدراسیون اسکواش گفت: از ابتدای دوران ریاستم تا به امروز با مشارکت بخش خصوصی و سایر ارگان ها ساخت 72 عدد کورت اسکواش آغاز شده و بدون یک ریال هزینه از بودجه فدراسیون اکثر آن ها تا پایان سال جاری به بهره داری خواهد رسید.

مسعود سلیمانی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: خوشبختانه با شناخته شدن بیشتر اسکواش در بین مردم ، بخش خصوصی تمایل بیشتری جهت سرمایه گذاری در این رشته نشان داد ، به طوری که توانستیم بدون هزینه از بودجه فدراسیون زیر ساخت های این ورزش راکتی در سطح کشور را گسترش دهیم.

وی با بیان این که اسکواش قابلیت کمک به جذب گردشگر دارد ، افزود: گردشگری یکی از مواردی که در ساخت کورت های جدید مورد توجه قرار گرفته به طوری که در منطقه گردشگری ایل گلی تبریز سه کورت در زمینی به ارزش حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان و با هزینه ساخت 800 میلیون تومان در حال ساخته شدن است.

سلیمانی در مورد دیگر پروژه های مهم در حال ساخت نیز بیان کرد: یک مجموعه بزرگ اسکواش در شهر یزد به عنوان یکی از پایگاه های قهرمانی کشور با مبلغ 4 میلیارد و 300 میلیون تومان با تمامی امکانات از جمله محل اقامت ، رستوران ، رختکن های مجهز ، جایگاه مناسب اصحاب رسانه در حال ساخته شدن است، که به طور قطع این مجموعه توانایی برگزاری مسابقات بین المللی در سطح جهانی ، آسیایی دارد.

وی در مورد مهم ترین هدفش برای پیشرفت اسکواش خاطر نشان کرد: در آمدزایی اسکواش به این گونه شود که احتیاج به بودجه های دولتی نداشته باشد و این رشته توانایی درآمدزایی و سود آوری با گسترش زیرساخت هایش دارد ، در صورت مستقل شدن فدراسیون از بودجه های دولتی ،مدیریت فدراسیون راحت تر می تواند برنامه ریزی کرده به اهداف کلانش برسد.

مصاحبه: پیمان تبریزی

606

کد خبر: 767122

وب گردی

وب گردی